سایت اویل کامل هن

توضیحات جامع

سایت اویل کامل هن

توضیحات جامع

سوزش سردل یا heartburn

سوزش سردل یا heartburn

سوزش سردل,بیماری سوزش سردل,سوزش سردل در بارداری,علائم سوزش سردل,درمان سوزش سردل,درمان سوزش سردل با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سوزش سردل,سوزش سردل را چگونه درمان کنیم,سوزش سردل در کودکان,سوزش سردل در بزرگسالان,سوزش سردل در نوزادان,سوزش سردل در بهار,سوزش سردل در تابستان,سوزش سردل در پاییز,سوزش سردل در زمستان,آشنایی با سوزش سردل,همه چیز در مورد سوزش سردل,سوزش سردل واگیردار است,سوزش سردل و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سوزش سردل

سوزش سردل یا heartburn

به گزارش بی اس ام اس سوزش سردل یا heartburn یک مشکل جدی است. اما آیا می دانید به چه علت سوزش سردل به وجود می آید و چگونه درمان می شود؟Heartburn به معنای سوزش قلب است، زیرا برگشت اسید معده به مری باعث ایجاد درد و سوزش در قسمت سر معده می شود که مجاور قلب است و بعضی افراد فکر می کنند قلب شان درد می کند.سوزش سردل با عنوان های دیگری مثل ترش کردن غذا، برگشت اسید معده به مری و بیماری ریفلاکس نیز خوانده می شود.

۱) سوزش سردل، تنها علامت نیست

شایع ترین علامت برگشت اسید معده به مری، احساس سوزش در ناحیه قفسه سینه است. اما برخی از افراد، سوزش قفسه سینه را احساس نمی کنند، در عوض ممکن است مشکل در بلع غذا و یا سرفه خونی داشته باشند.برگشت اسید معده به مری هنگامی رخ می دهد که عضلات اسفنگتر بین مری و معده، شل شده باشد و به مدت طولانی باز بماند. در حالت عادی، این اسفنگتر به مدت کوتاهی در هنگام بلع غذا باز و مجددا بسته می شود. شل شدن و باز ماندن این اسفنگتر باعث می شود که اسید معده به مری و حتی دهان بیاید.

۲) داروی آنتی اسید، ممکن است کافی نباشد

برای درمان سوزش سردل، مصرف داروهای آنتی اسید مانند “آلومینیوم ام جی” مفید می باشند. اما اگر سوزش سردل بیشتر از دو هفته طول بکشد و زندگی طبیعی شما را دچار اختلال کند و شب ها نتوانید بخوابید، حتما به پزشک مراجعه کنید.ممکن است شما نیز جزو بیماران مبتلا به ریفلاکس (برگشت اسید معده به مری) باشید. این بیماران نباید غذاهای اسیدی مثل مرکبات را مصرف کنند. بهتر است قبل از استفاده از هر نوع دارویی با پزشک مشورت کنید.

۳) علامت ها را نادیده نگیرید

در صورت عدم درمان برگشت اسید معده، این مشکل می تواند مزمن شود و خطر ابتلا به عفونت مری، زخم مری و حتی شرایط پیش سرطانی مری (به نام مری بارت Barrett’s esophagus) را ایجاد کند.

۴) زنان هم ممکن است مانند مردان، دچار سوزش سردل شوند

زنان در دوران بارداری، ممکن است دچار سوزش سردل شوند. چاقی نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده این مشکل است. افزایش وزن، فشار زیادی را به عضلات اسفنگتر بین معده و مری وارد می کند که موجب برگشت اسید معده می شود.

۵) باید از مصرف برخی غذاها پرهیز کنید

در برخی افراد، مصرف غذاهای تند و مرکبات، موجب شل شدن عضلات اسفنگتر می شود،پس نباید این غذاها را بخورند. اما اگر شما رفلکس دارید و با مصرف غذاهای تند، مرکبات و شکلات، هیچ نوع مشکلی برای شما ایجاد نمی شود، می توانید این غذاها را مصرف کنید.

۶) قبل از خواب، غذا نخورید

تا دو ساعت بعد از خوردن غذا، دراز نکشید. برای این که معده، زمان کافی برای هضم غذا و تخلیه کامل آن داشته باشد.

سوزش سردل یا heartburn

۷) وزن خود را کم کنید

کاهش ۴ کیلوگرم از وزن اضافی بدن، می تواند برای عملکرد صحیح اسفنگتر مری مفید باشد.

۸) آدامس بدون قند (sugar free) بجوید

جویدن آدامس باعث افزایش تولید بزاق می شود. بزاق، اسید معده را خنثی می کند و از تاثیر آن می کاهد.

۹) موقع خواب، سرتان را بالا قرار دهید

هنگامی که می خوابید، با قرار دادن بالشی در زیر سرتان، آن را بالا بیاورید، در نتیجه تنه شما به طرف پایین قرار می گیرد و این کار به عملکرد صحیح مری کمک می کند.

۱۰) علائم حمله قلبی را بشناسید

گاهی اوقات حمله قلبی در زنان با بیماری ریفلاکس اشتباه گرفته می شود، زیرا هر دوی آنها، باعث ایجاد درد در ناحیه قفسه سینه می شوند.علائم حمله قلبی عبارتند از: تعریق، تهوع و تعریق و درد قفسه سینه در حین ورزش یا تقلای بدنی، درد قفسه سینه که به قسمت گردن یا شانه چپ کشیده می شود و سوزش سردل که بلافاصله بعد از خوردن غذا ایجاد نمی شود. همچنین داشتن سابقه حمله قلبی در خانواده و فامیل، احتمال ابتلا به این عارضه را افزایش می هد.علائم ریفلاکس، بلافاصله بعد از خوردن غذا بروز می کنند.

منبع:aftabir.com

سوزش سردل یا heartburn

کاخ ساسان+تاریخچه و عکس

کاخ ساسان +تاریخچه و عکس

کاخ ساسان سروستان،کاخ ساسان شیراز،کاخ ساسانی سروستان،کاخ ساسانیان در تیسفون

یکی از کاخ های کهن ایرانی کاخ ساسان است .قابل ذکر است که مجموعه کاخ سروستان که کهن ترین گنبد آجری کشور را در خود جای داده است در زمان بهرام گور ساسانی بناشده است.جالب است بدانید که آخرین بررسی های باستان شناسی در مجموعه کاخ سروستان نشان میدهد که این مجموعه ساسانی در دوره اوج شکوه خوددر حدود 30 هکتار وسعت داشته است. بهتر است بدانید که کاخ ساسان در استان فارس و در 9 کیلومتری جنوب شهر سروستان و در مسیر روستای نظرآباد در دشتی وسیع قرارگرفته است.البته قابل ذکر است که  این کاخ از جنس سنگ و گچ است.

کاخ ساسان،تاریخچه کاخ ساسان
بدنیست بدانید که این کاخ در زمان بهرام گور ساسانی ساخته شده که بوسیله مهر نرسی وزیر معروف او که صدارت یزدگرد اول و یزدگرد دوم را نیز عهده‌دار بوده بنا گشته است. لازم به ذکر است که قسمت اصلی بنا در ضلع شرقی بوده که شامل یک ایوان بزرگ و دو ایوان کوچک تر است .البته ایوان اصلی به تالار مرکزی و سپس به حیاط مرتبط می شود. قابل ذکر است که در دو طرف آن دو تالار بزرگ با سقف گنبدی مرتفع قرار دارد . جالب است بدانید که در دو تالار گنبد دار در حاشیه زیر سقف بقایای گچبری دیده می شود . در واقع این کاخ نسبت به دیگر بناهای این دوره از فن معماری و پلان‌های پیچیده و کامل‌تری برخوردارمی باشد.

کاخ ساسان،تاریخچه کاخ ساسان
کاربری کاخ ساسان سروستان چه بوده است؟
جالب است بدانید که اکثریت قریب به اتفاق محققین و پژوهشگران داخلی و خارجی این اثر را مربوط به دوره ساسانی و به احتمال بسیار زیاد دوره سلطنت بهرام پنجم (قرن ۵ میلادی) دانسته‌اند. بعضی با توجه به عدم وسعت کافی و بنایی که در شایستگی یک کاخ شاهی باشد آن را بعنوان آتشگاه معرفی نموده اند و بعضی دیگر با توجه به گسترش آن که بیش از محدوده یک آتشگاه است، مکان را به مثابه یک استراحتگاه و یا شکارگاه سلطنتی معرفی نموده اند.

کاخ ساسان،تاریخچه کاخ ساسان

لازم به ذکر است که این بنا که یکی از باشکوه ترین بناهای تاریخی در استان فارس می باشد از داشتن حداقل امکانات برای حضور گردشگر محروم می باشد. در این بنا تابلویی که آن را به گردشگر معرفی کند وجود ندارد و اگر گردشگری نیاز به آب آشامیدنی داشته باشد مجبور است یک مسافت پنج کیلومتری را پیاده روی کند تا به آب دسترسی یابد، بنابراین آب مورد نیاز خود را همراه داشته باشید.

کاخ ساسان،تاریخچه کاخ ساسان

بدنیست بدانید که این بنا حتی از داشتن تابلو راهنما در طی مسیر شیراز به سروستان محروم است و حریم خاصی برای کاخ نیز وجود ندارد یا اگر این حریم مشخص شده برای عموم افراد مشخص نشده است. البته باید گفت مجموعه فاقد سرویس بهداشتی یا امکانات رفاهی همچون سکو یا صندلی برای استراحت بازدیدکنندگان می باشد آدرس: 13کیلومتری جنوب شرق سروستان، مجاورکوه نظرآباد قرار دارد.

مطالب مرتبط:

کاخ ساسان+تاریخچه و عکس

کاخ آپادانای شوش

شمس العماره

ارگ کریم خان

شایع‌ ترین عوامل بروز کمردرد کدامند؟


شایع‌ ترین عوامل بروز کمردرد کدامند؟

کمردرد,بیماری کمردرد,کمردرد در بارداری,علائم کمردرد,درمان کمردرد,درمان کمردرد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کمردرد,کمردرد را چگونه درمان کنیم,کمردرد در کودکان,کمردرد در بزرگسالان,کمردرد در نوزادان,کمردرد در بهار,کمردرد در تابستان,کمردرد در پاییز,کمردرد در زمستان,آشنایی با کمردرد,همه چیز در مورد کمردرد,کمردرد واگیردار است,کمردرد و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کمردرد

شایع‌ترین عوامل بروز کمردرد کدامند؟


بی اس ام اس : آیا تا به حال دچار کمردرد شده‌اید؟ بسیاری از افراد در طول زندگی خود از کمردردهای شدید شکایت کرده‌اند، اما این عارضه تا حد زیادی بین انسانها شایع است.اولین حمله درد به ناحیه تحتانی کمر معمولا برای افرادی در بین سنین 30 تا 40 سالگی بروز می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که کمردرد با بالارفتن سن، شایع‌تر می‌شود. این عارضه بین افراد بسیار شایع است و از هر10 نفر تقریبا هشت نفر با آن دست به گریبان هستند.کمردرد مشکلی است که اغلب ظرفیت انسانها را در زندگی دستخوش تغییر می‌کند و گاهی هزینه زیادی را به فرد تحمیل می‌نماید.به گفته متخصصان؛ کمردرد در بین افرادی که به لحاظ جسمی متناسب نیستند، شایع‌تر است. کمر و ماهیچه‌های شکمی ضعیف ممکن است نتوانند به خوبی ستون فقرات را حمایت کنند. اگر شما یک الگوی زندگی بدون تحرک یا کم تحرک دارید یعنی بیشتر روز در یک وضعیت می‌نشینید در مقایسه با کسی که تقریبا هر روز ورزش می‌کند، بیشتر در معرض آسیب به کمر خود هستید. هم چنین اگر شکم بزرگی دارید این وضعیت فشار اضافی را به ماهیچه‌های شما در قسمت تحتانی کمر وارد می‌کند و شرایط را برای بروز کمردرد فراهم می‌سازد. از سوی دیگر، برخی از کمردردها شامل بیماری دیسک کمر ممکن است زائیده ژنهای شما باشند.

شایع‌ ترین عوامل بروز کمردرد کدامند؟

یکی دیگر از عواملی که در بروز این عارضه تاثیر دارد، نژاد است. برای مثال زنان آمریکایی آفریقایی تبار دو تا سه برابر بیش از زنان سفید پوست به نوعی عارضه استخوانی مبتلا می‌شوند که روی قسمت پایینی نخاع تاثیر نامطلوب و بیمارگونه می‌گذارد.درعین حال محققان تاکید کردند که نوع شغل نیز تاثیر عمده‌ای روی سلامت و بهداشت این ناحیه از بدن دارد. اگر بر حسب ضرورت شغلی ناچار باشید که وزنه‌های سنگین بلند کنید و یا در تمام ساعات روز یک جا بنشینید، سلامت کمر خود را به خطر خواهید انداخت.برای مثال بسیاری از تایپیست‌ها یا نویسندگان اغلب از درد کمر رنج می‌برند. در این میان کشیدن سیگار نیز از جمله فاکتورهای خطرزا برای سلامت کمر محسوب می‌شود. هرچند سیگار کشیدن به طور مستقیم عامل بروز کمردرد نیست اما خطر ایجاد درد را در پشت تشدید می‌کند که این درد تا پشت پاها از فشار نخاعی – دیسکی روی یک عصب کشیده می‌شود. سیگار در واقع مانع می‌شود که بدن بتواند مواد مغذی و ضروری را به دیسک‌های بین مهره‌ای در قسمت تحتانی کمر برساند. از سوی دیگر مشکلات مکانیکی نیز می‌توانند موجب کمر درد شوند. به این مفهوم که شاید شایعترین نوع مشکلات مکانیکی تحلیل رفتن دیسک‌های بین مهره‌ای باشند. این دیسک‌ها به اعصاب نخاعی فشار می‌آورند و باعث ایجاد درد شدید در این ناحیه می‌شوند.

شایع‌ ترین عوامل بروز کمردرد کدامند؟
علاوه بر اینها بسیاری از بیماریهای پزشکی مثل پوکی استخوان ممکن است سبب بروز کمردرد شوند. بنابراین با توجه به این تنوع در فاکتورهای خطرزا توصیه می‌شود، با مشاهده اولین علائم عارضه کمردرد حتما با متخصص مشورت شده و در درمان سهل انگاری نشود.

شایع‌ ترین عوامل بروز کمردرد کدامند؟

کرفس و خواص آن

کرفس و خواص آن

کرفس پلو،کرفس کوهی،کرفس و لاغری،کرفس خورشت،کرفس لاغری،کرفس به انگلیسی،کرفس در بارداری

بهتر است بدانید که شما می توانید جدا از تهیه خورش کرفس برای بهره بردن از خواص گوناگون این سبزی خوراکی، در ترکیب خوراکی های متفاوت و سالادهای فصل از آن استفاده نمایید.

کرفس سرشار از ویتامینc

جالب است بدانید که کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین c است. در واقع این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید.گفتنی است که  مصرف سبزیجات

و میوه های غنی از ویتامین c می تواند علایم سرماخوردگی را کاهش دهد یا از شدت این بیماری شما بکاهد و زودتر بهبودی حاصل شود. بیش از 20 نتیجه تحقیقاتی

معتبر نشان می دهد که ویتامین c بهترین ویتامین برای جنگ با سرماخوردگی است و همینطور با خراب شدن ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می نماید.

کرفس،خواص کرفس

قابل ذکر است که رادیکال های آزاد می توانند با اکسیداسیون کلسترول احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را زیاد میکند لذت مصرف ویتامین ث در سلامت قلب و

عروق تاثیرگذار و موثراست و شما را از بیماری های قلبی، سکته و سرطان  محافظت می نماید.

کرفس درمان کاهش فشار خون

قابل توجه است که اگر نگران بالارفتن فشار خونتان هستیدجالب است بدانید که کرفس پتانسیل کاهش فشار خون را هم دارد و در طب سنتی چینی ها به عنوان

داروی ضدفشار خون تجویز می شده است. تحقیقات اخیر دانشمندان هم این خاصیت را تایید می نماید. در واقع بهتر است بدانید که کرفس ترکیبی را در خود جای داده

که می تواند به آرامش ماهیچه های اطراف سرخرگ ها کمک کرده و به آنها اجازه می دهد کمی گشاد گردند. به یاد داشته باشیدکه وقتی داخل سرخرگ ها فضای

بیشتری وجود داشته باشد، خون می تواند با فشار کمتری به جریان درآید. البته این ترکیب موجود در کرفس سبب پایین آمدن سطح هورمون استرس هم می شود که

استرس یکی از عوامل بالارفتن فشار خون می باشد.

کرفس،خواص کرفس
کرفس ضد سرطان است

به یاد داشته باشیدکه کرفس حداقل هشت ترکیب ضدسرطانی را در خودش جای داده است و از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری و جلوگیر می کند و می تواند

خراب شدن ناشی از رادیکال های آزاد را به حداقل برساند و در درمان این بیماری تاثیرگذار است.

 

کرفس،خواص کرفس
کرفس پیشگیری از یبوست

به یاد داشته باشید که کرفس به طور طبیعی ملین خوبی است و برای درمان یبوست داروی گیاهی موثری محسوب مس شود.لذا به افراد مبتلا به یبوست توصیه می

شود در این فصل بیش از هر چیز کرفس میل کنند.

کرفس،خواص کرفس

کرفس مایه آرامش اعصاب

در واقع اگر مدام عصبی هستید و به قرص های آرامش بخش نیاز دارید بهتر است کرفس را بیشتر در برنامه غذایی تان بگنجانید.

چه خوب است که با استفاده از میوه و سبزیجات تازه سلامتی خود را تامین کنیم .

کرفس و خواص آن

مطالب مرتبط:

کاهو

هویج

سیر

لوبیاسبز