سایت اویل کامل هن

توضیحات جامع

سایت اویل کامل هن

توضیحات جامع

طرز تهیه لواشک آلو زرد

آموزش ساده طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز خونگی

آموزش ساده طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز خونگی در سایت جسارت

طرز تهیه لواشک آلو زرد ,طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز,طرز تهیه لواشک آلو زرد,روش تهیه لواشک الو زرد,طرز تهیه لواشک با الو زرد,طرز تهیه ی لواشک زردآلو,طرز تهیه لواشک الو زرد,طرز تهیه لواشک زرد الو خانگی,طرز تهیه لواشک سیب زرد,طرز تهیه لواشک خانگی با زرد الو,طرز تهیه لواشک زردآلو,طرز تهیه ی برگه ی زردالو,طرز تهیه لواشک خانگی با زردآلو

آموزش ساده طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز خونگی

طرز تهیه لواشک آلو زرد , طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز , طرز تهیه لواشک آلو زرد , روش تهیه لواشک الو زرد

در این مطلب از سایت جسارت به آموزش ساده طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز خونگی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان‌ها است. این میوه حاوی مقادیر مناسبی از ترکیبات فنلی و بتاکاروتن می‌باشد که با اثر آنتی اکسیدانی خود رادیکال‌های آزاد اکسیژن را خنثی می‌کند. رادیکال‌‌های آزاد اکسیژن اثرات مخربی را در بدن اعمال می‌کنند، زیرا این رادیکال های آزاد با اکسیداسیون چربی‌ها در بدن سبب می‌شوند که چربی همواره در رگ‌ها رسوب کرده و گرفتگی عروق پیش آید. این فرآیندها جزء عوامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی- عروقی است. یکی دیگر از مضرات رادیکال‌های آزاد اکسیژن تخریب DNA است. چنانچه DNA آسیب ببیند احتمال تولید سلول‌های سرطانی در بدن به شدت افزایش می‌یابد. یکی دیگر از مضرات رادیکال‌های آزاد، افزایش احتمال بروز استئوآرتریت می‌باشد که منشا پیدایش بیماری‌هایی نظیر  آرتریت روماتوئید است. سالیانه هزاران نفر بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان در جهان می‌میرند و درصد زیادی از هزینه‌های بخش بهداشت و درمان صرف این گونه بیماری‌ها می‌شود. با توجه به تاثیر آلو در پیشگیری از این بیماری‌ها مصرف این میوه می‌تواند در سلامت انسان بسیار موثر باشد.

طرز تهیه لواشک آلو زرد

آلو زرد.. زرد آلو …آلوهای قرمز یا آلوهای تیره که آلو سیاه هم بهش میگن هرکدوم رو که دوست داشتین یا حتی بصورت ترکیبی بریزین توی قابلمه بعد یه مقدار کم آب بریزید روش بهمراه کمی نمک(اگه دوست داشتین کمی هم شکر بریزید تا ترش وشیرین بشه)و بگذارید تا حسابی پخته ونرم بشن. بعداز پخت از صافی رد کنید تا پوست وهسته میوه گرفته بشه اگه دوست داشتین خیلی ترش بشه کمی جوهر لیمو هم اضافه کنید اگر نه همینجوری هم طعمش عالیه. بعد توی یه سینی که کمی چرب کردید بریزید و بگذارید توی آفتاب تا خشک بشن من توی تراس گذاشتم روی پشت بوم هم میشه بگذارید فقط روش رو با یه پارچه توری بپوشونید تا حشرات روش نشینن.

آموزش ساده طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز خونگی

طرز تهیه لواشک آلو زرد , طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز , طرز تهیه لواشک آلو زرد , روش تهیه لواشک الو زرد

هم‌چنین آشپزها و کسانی که تمایل ندارند از چربی، کره یا مارگارین در دستورات خود استفاده نمایند می‌توانند از پوره‌ی آلو خشک در دستورات خود نظیر کیک میوه‌ها، برانی شکلات یا کیک هویج استفاده کنند که ماهیتی جویدنی و نرم دارند. پوره‌ی آلو خشک به حجم و مقدار دستور غذایی می‌افزاید و در عین حال حاوی چربی هم نیست. بنابراین استفاده از آلوخشک برای افرادی که باید رژیم کم‌چربی داشته باشند و تمایل به‌خوردن «هله‌هوله» شیرین دارند، مناسب است.

طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز

بعد از چند روز کاملا خشک میشه وبراحتی از سینی جدا میشه اگه دوست داشتین توی سینی نایلون بذارید وکمی چرب کنید ومواد رو روش بریزید وبعد از خشک شدن لواشک یک نایلون هم روی لواشک بگذارید. در مرحله ای که مواد رو ار صافی رد کردید میتونین دوباره حرارت بدید تا سفت تر بشه در اینصورت مدت زمان کمتری لواشک آماده میشه چون مقدار آبش کم شده.یه مدل ترشک هم درست میکنیم که همین مواد روی میپزیم اما دیگه توی آفتاب نمیذاریم وقتی پخته وصاف کردیم توی ظرف میرزیم واستفاده میکنیم اما باید ترکیبی باشه تا خوشمزه بشه ما ترکیب چند نوع میوه رو میذاریم مخصوصا با آلوهای قرمز که رنگش قرمز خوشکل میشه بعداز پخت برگه های زرد آلوی خشک (یا دون انار خشک و آلبالو خشکه) هم میریزیم توش .

طرز تهیه لواشک آلو زرد

خواص و مضرات چای در بارداری و طب سنتی

خواص و مضرات چای در بارداری و طب سنتی

 در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات چای می پردازیم.امیدواریم که مفید واقع شود.چای یکی از گیاهانی است که هیچ آفتی در دنیا ندارد و هیچ موجودی جز انسان آن را نمیخورد

در هنگام خستگی اولین چیزی که دوست داریم بخوریم معولا یک فنجان چایی داغ است.بهتر است بدانید 4 هزار سال پیش گیاه چایی در چین کشت می‌شد و دم‌کرده آن برای رفع خستگی مصرف می شده است، آشنایی ایرانیان با این گیاه و کشت آن نیز به زمان مظفرالدین شاه قاجار برمی‌گردد که چندین هزار نهال چای توسط کاشف‌السلطنه از کشور هند به ایران آورده شد و از آن تاریخ تا به امروز «چایی» به عنوان پرمصرف‌ترین نوشیدنی (البته پس از آب)‌ در کشور شناخته شده است و اغلب در تمام مراسم از این نوشیدنی استفاده می گردد

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

جالب است بدانید مطالعات نشان می‌دهد سه نوع چایی اصلی سیاه، الانگ و سبز شناخته شده‌اند که از میان آنها چای سیاه بیشترین نوع تجاری و چای سبز، پرخاصیت‌ترین می باشد.قابل ذکر است که  چای سبز و سیاه هر دو از گیاه واحدی به دست می‌آیند ولی برای تهیه چایی سبز، برگ‌های آن بخار داده می‌شود و سپس گرد و خشک می‌گردند ولی در روش ساخت چای سیاه، برگ‌ها، خشک و تخمیر شده و در بعضی موارد مواد شیمیایی نیز به آن افزوده میگردد (یعنی فرایند بیشتری روی آن صورت می‌گیرد)‌ و چای الانگ که به رنگ قرمز یا زرد است با تخمیر نسبی این گیاه به دست می‌‌آید.

خواص چای را بشناسید

در واقع چایی سبز و سیاه هر دو دارای رنگدانه‌هایی است که اثر کاهش ابتلا به سرطان‌ مختلف در آنها دیده می‌شود و زمانی که چای با غلظت مناسب دم بکشد، تنها نیمی از کافئین یک فنجان قهوه را خواهد داشت.گفتنی است که چای اغلب موجب کاهش چربی‌های خون می‌شود و عملکرد کلیه را در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه بهبود می‌بخشد و اثرات ضدمیکروبی آن از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری به عمل می‌آورد و در کاهش خطر بیماری قلبی ارتباط مثبت و قوی دارد، ولی عقید بر این است که قبل و بعد از دریافت فرآورده‌های آهن و در شیرخواران نباید از چای سبز استفاده کرد.

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

در واقع چایی دارای مقادیر کمی سدیم و مقدار زیادی پتاسیم است و از آنجا که بیماران مبتلا به عارضه کلیوی بایستی از مصرف محدود پتاسیم برخوردار باشند، باید به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند، همچنین امکان دارد انواع چایی باعث تحریک بروز آسم در افراد حساس شود.

انواع چای و دمنوش را بشناسید.

واقعیت این است که چایی از گیاهانی است که می‌توان دم‌کرده آن را نوشید، گیاهان فراوان دیگری نیز هستند که می‌توانند در کنار چایی مصرف شوند و حتی بعضی از مراجع پزشکی برای آنها فوایدی را ذکر کرده‌اند که دستور دم کردن این گیاهان کم و بیش همانند دستور چایی است و حتی بعضی از آنها به صورت کیسه‌ای (Tea bag) در بازار به فروش مس ریند، در زیر به بعضی از این چایی‌ها اشاره می‌ گردد.

چای زنجبیل، چای مخصوص زمستان

گفتنی است که زنجبیل از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است و امروزه به عنوان گیاهی دوست‌داشتنی مصرف می‌گردد زنجبیل تازه، شربت و چای آن در بدن تولید گرما می‌کند و بدین وسیله مواد سمی و زائد بدن را به صورت عرق از بدن خارج می‌ کند در واقع استفاده از چای زنجبیل هضم را آسان و اثرات سودمندی را در برطرف کردن  تهوع خواهد داشت و نیز به عنوان درمانی سنتی برای سرماخوردگی، گلودرد و آنفلوآنزا کاربرد دارد و بهتر است برای رفع تندی این چای از برگ نعناع آسیاب شده در این چای استفاده گردد.

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

چایی به‌لیمو، مقوی معده می باشد

بهتر است بدانید به‌لیمو (وربن)‌ برگ معطری است که مانند چایی دم می‌شود و اثر مقوی روی معده دارد و برای دردهای عصبی و پایین آوردن درجه حرارت بدن در بیماری‌ها بسیار مفید است.

 چای بهار نارنج

بهتر است بدانید دم‌کرده بهار نارنج تازه یا خشک نوشیدنی معطری است که اطبای قدیم آن را برای قلب مفید می‌دانستند. این گیاه معطر به صورت دم‌کرده و به عنوان داروی ضدتشنج در بیماری‌های عصبی همانند هیستری، ضعف اعصاب و رفع سکسکه به کار می‌رود و خواب‌آور، اشتهاآور و رفع تپش قلب است به همین دلیل مصرف عرق و چای آن به افرادی که دچار بیماری‌های اعصاب یا قلبی‌اند مفید می باشد و توصیه می شود.

چایی نعناع را خانم‌ها بنوشند

چایی نعناع یکی از پرطرفدارترین دمنوش‌هایی است که به دلیل طعم و مزه نشاط‌ آورش مورد توجه قرار گرفته است .

تحقیقات جدید پژوهشگران بیانگر این مسئله است  که دم‌کرده این گیاه می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش رشد موهای زاید زنان داشته باشد و این در حالی است که این چای می‌‌تواند میل جنسی را در مردان کاهش دهد.

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

چایی دارچین

واقعیت این است که شما می‌توانید با نوشیدن یک فنجان چایی دارچین تب را به سرعت پایین آورده همچنین دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و برای رفع درد به کار می‌رود اثر آن آرام‌کننده و نشاط‌بخش است و باعث گشوده شدن رگ‌ها می‌شود و در گردش خون اثری مثبت دارد و بدن را در مقابل امراض مصون نگه می‌دارد و می‌توان گفت اثر پنی‌سیلین و آنتی‌بیوتیک را داراست، پس پیشنهاد می‌شود اگر سرما خوردید یا ضعف شدید داشتید، مصرف یک فنجان چایی دارچین را در روز فراموش نکنید پس اگر چایی معمولی نیز می‌نوشید آن را با یک قطعه پوست دارچین به هم زنید تا طعم چایتان را بهتر کنید.

اگر مبتلا به سوء هاضمه هستید از مصرف کافئین که در قهوه، چایی و نوشابه های گازدار وجود دارد کمتر استفاده نمایید.

نوشیدن زیاد چای می تواند موجب بد رنگ شدن دندان شود

کسانی که در چای از زنجبیل استفاده می کنند درد مفصل کمتری احساس مس کنند

چای پیاز؛ داروی سرفه

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی 

چایی پیاز سرفه را درمان می کند و گلو درد را تسکین می بخشد

 
مواد لازم:
آب :۳  لیتر
پیاز :۱ کیلو
عسل: یک قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه :  کمی

روش تهیه:
پیازها را شسته و تمیز می کنیم و به چهار قطعه برش می زنیم. قطعات را در یک کاسه ریخته، آب می ریزیم و در حرارت قرار می دهیم تا زمانی که نیمی از آب آن تبخیر شود. سپس می گذاریم خنک شود. بر روی ۵۰ میلی لیتر از مایع حاصل یک قاشق عسل و کمی آبلیموی تازه می ریزیم. معمولاً علائم سرفه بعد از دو بار خوردن کاهش می یابد.

به جای اینکه برای کسب انرژی به مصرف بیش از اندازه ی قهوه رو بیاورید بهتر است صبح ها به چایی چند قطره روغن سیاه دانه، کمی عسل و چند پر نعناع اضافه کنید

چای سبز و چای سیاه و سفید، موجب بهبود اگزما می‌شود

اگر اضطراب دارید و می خواهید آن را کاهش دهید مصرف محصولات حاوی کافئین همچون قهوه، چای، نوشابه، شکلات و … را کاهش داده و نخورید

نوشیدن چای برای نقرس مفید است

هل را همه می شناسیم طعم چای با هل همیشه عالی است.

در مطلب ورم معده می خوانیم که جالب است بدانید که خوراکی های دارای خاصیت ترمیم زخم های گوارشی مانند: موز سبز، کلم ها، شنبلیله، دانه ها، انجیر، زنجبیل، شیرین بیان و چای نیز کمک کننده هستند.

چاىی زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیرى مى کند و به این ترتیب از بیمارى هاى قلبى جلوگیرى مى کند. زعفران حاوى موادى است که به آن کروستین مى گویند که فشار خون را پایین مى آورد به این ترتیب از بیمارى هاى قلبى جلوگیرى مى نماید.

تیرگی زیر چشم : از ظهر گذشته و تنها پس از یک چرت کوتاه برای کار آماده می شوید. آیا تا به حال نوشیدن یک فنجان چای داغ را فراموش کرده‌اید؟ از این به بعد گذاشتن چای کیسه‌ای نیمه‌گرم در زیر چشمانتان را هم فراموش نکنید، چرا که چای با داشتن مقادیر زیادی تانن تاثیر خوبی بر کاهش ورم و بازشدن رنگ صورت شما دارد.

اگر مبتلا به سوء هاضمه هستید از مصرف کافئین که در قهوه، چایی و نوشابه های گازدار وجود دارد کمتر استفاده نمایید.

«کسانی که دچار ترش کردن معده هستند، باید از خوردن غذای پرچرب پرهیز کنند. چربی‌ها دیرتر از مواد کربوهیدرات‌دار و قندی از معده تخلیه می‌شوند و به همین دلیل، احتمال بازگشت محتویات معده به مری را بیشتر می‌کنند. غذاهایی هم هستند که انتهای تحتانی مری را شل می‌کنند و باید از مصرف‌شان خودداری کرد؛ مثل شکلات، نوشابه‌های کافئین‌دار، چایی، قهوه، پیاز، سیر و نعناع

در رژیم لاغری خوب و پیشرفته چای یکی از اجزای اصلی رژیم لاغری است

بهتر است سعی کنید به جای قند و شکر از خرما برای نوشیدن چایی استفاده کنید.

اگر طرفدار دسر هستید به جای دسرهای چرب و شیرین شکلات سیاه و چای را امتحان کنید. شکلات سیاه سرشار از فلاوونوئیدها است که خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارند. این آنتی اکسیدان ها در برخی میوه ها و سبزیجات نیز وجود دارند و باعث تنظیم فشار خون و پیشگیری از بروز لخته های خونی می شوند. شکلات سیاه از بروز مقاومت سلول ها به انسولین پیشگیری می کند و باعث کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی می شود

چای کیسه ای در درمان گل مژه بسیار موثر می باشد به این طریق که یک کیسه ای گرم را در محل گل مژه قرار داده تا زمانی که چای کیسه ای خنک شود.هم درد را کاهش میدهد و هم تورم را.

در ابتدای فصل بهار که هنوز برگ‌های جوان بوته چای باز نشده و به شکل جوانه‌هایی پرزدار و نقره‌ای‌ رنگ است، آنها را می‌چینند و بدون هیچ نوع فرآوری خشک می‌نمایند که به محصول به دست آمده چای سفید گفته می شود.

بهتر است بدانید که  چایی این گیاه ادرارآور است.در واقع روغن علف لیمو التهاب را کاهش می‌دهد و فرد را از درد عضلات، دندان، مفصل و سردرد محافظت می‌نماید.

علف چای برای درمان دیسک کمر توصیه می شود

برای درمان آبریزش بینی باید مصرف الکل و کافئین(مثل قهوه و چایی) را باید کم کرد. چون باعث کاهش آب بدن و غلضت بیشتر ترشحات بینی می‌شود.

گذاشتن پنبه آغسته به چایی بر روی پلک به درمان خستگی چشم و چشم درد کمک می کند

برای تسکین دندان درد؛ گذاشتن پنبه‌ای با کمی روغن میخک در پشت دندان، قرار دادن پنبه‌ای روی دندان که آغشته به مخلوطی از سس زنجبیل و فلفل باشد. محلول آب نمک(در هنگام عفونت)، مصرف دم‌کرده‌ی نعناع، استفاده از آب اکسیژنه(در هنگام دندان درد به همراه بدمزگی دهان و تب، با تجویز پزشک)، استفاده از یخ(به عقیده‌ی گذشتگان وقتی یخی بین انگشت سبابه و شست قرار گیرد، اعصاب انگشت پیغام سرما را به مغز و سپس برای آرام شدن درد به دندان می‌رسد.)، چکاندن چند قطره از عصاره‌ی وانیل بر روی محل درد، جویدن سیر، استفاده از صمغ‌مر(بصورتیکه یک قاشق چای خوری از پودر مر در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه جوشانده و سپس خنک شود و برای هر بار استفاده، یک قاشق چای خوری از این دارو در یک فنجان آب ریخته و 5 تا 6 بار در روز غرغره شود.)، شستن دندان با محلول 30 قطره اسانس نعنا با یک چهارم لیوان آب بصورت سه بار در روز، استفاده از لیمو ترش، گذاشتن پیاز خورد شده روی دندان و مصرف کنجد.

مصرف چای علاوه بر ازبین‌بردن پلاک دندان و جلوگیری از دندان درد، از رشد باکتری‌های دهان نیز جلوگیری می‌کند اما نه هر چایی! چای سیاه و چای سبز بیشترین تاثیر را در این مورد دارند.

برای درمان زخم معده پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها لازم است مانند(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چایی و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

در هنگام سوختگی، بلافاصله باید محل سوختگی را زیر آب سرد گرفت.در مرحله بعد گذاشتن چای کیسه‌ای که تر شده با آن باشد موثر است

 برای رفع بوی بد پا می توانید پا را با چایی بشویید

پیش از خون دادن اجتناب از خوردن برخی نوشیدنی‌ها(مثل چایی، قهوه و نوشابه‌های کافئین‌دار) کنید

مصرف چایی بعد از غذا باعث کاهش حافظه می‌شود.

طبق یک تحقیق علمی نوشیدن چای سیاه و سبز به دلیل کافئین موجود در آنها، درجه هوشیاری ذهنی را بالاتر می‌برند. طبق گفته موسسه ملی سرطان، مصرف چای ممکن است به کاهش خطر یا کند شدن پیشرفت سرطان کمک کند. چای سیاه و سبز همچنین ممکن است خطر بیماری پارکینسون و در زنان، خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد.

چای , خواص چای

خواص نعناع در بارداری و طب سنتی و تنگی نفس

خواص نعناع در بارداری و طب سنتی و تنگی نفس

در این مطلب از سایت جسارت به خواص نعناع در بارداری و طب سنتی و تنگی نفس می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیردجالب است بدانید که نعناع گیاهی خوشبو است با خواص دارویی و درمانی بسیار شگفت انگیز که در ادامه این مطلب به کاربردهای این گیاه در درمان بعضی بیماری ها می پردازیم. با ما همراه باشید و از خواص نعناع بیشتر آگاه شوید. بهتر است بدانید که نعنا گیاهی است از رده دولپه ای های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی های خوراکی است. گفتنی است که این گیاه تمام اسانس ها و خواص پونه را نیز دارد؛ ولی برگ هایش کرک کم تری نسبت به پونه دارند و بریدگی های کنار برگ های آن بیش تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم تر است. در واقع نعنا گیاهی است با ریشه هوایی و ساقه های مستقیم و چهارگوش ، و برگ های آن به طول 3 تا 5 سانتی متر ، متقابل ، نیزه ای یا دوکی است ، حاشیه ی آن دارای بریدگی های عمیقی است ، بریدگی های کناره آن نوک تیز است. کرک برگ های نعنا کم است. نعنا سبز اغلب در همه جای دنیا کشت می شود. این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می روید.استفاده از نعناع طعم خوبی به قرمه سبزی می دهد و یکی از گیاهان مفید برای استفاده در غذاها می باشد که علاوه بر طعم دهندگی غذا را نیز خوش عطر می کند

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

نعناع

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

انواع گیاهی نعناع ار بشناسید:

گونه های نعناع

نعنای آبی – یا نعنای مرداب

نعنای وحشی – یا نعنای ژاپنی

نعنای آسیایی

نعنای استرالیایی – نعنای رودخانه

نعنای کانادنسیس

نعنای سروینا – پونه هارت

نعنای برگاموت – نعنای لیمویی

نعنای کریسپاتا – نعنای برگ چین دار

نعنای کونینگامی

نعنای داهوریکا –

نعنای باریک – نعنای دیمنیکا

خواص دارویی و کاربرد برگ نعنا

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

همانطور که می دانید گیاه نعنا گیاهی است با طبع گرم و خشک که دارای خاصیت های فراوان دارویی می باشد و مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و… امکان پذیر می باشد. بهتر است بدانید که  برگ های خشک و نرم شده نعنا را برای خوشبو کردن و خوش طعم کردن ماست و دوغ و سرخ شده آن را در روغن که به نام نعنا داغ موسوم است برای خوشبو کردن برخی آش ها به کار می رود.در واقع  برای سوء هاضمه میتوان از عرق نعنا یا دمکرده ی نعنا بعد از غذا استفاده کرد.همچنین یک نوشیدنی خوب، سرد و مفید برای تابستان نعنا است. 10 گرم نعنا را در یک لیتر آب جوشانده و میل کنید. هر روز استفاده نشود به علاوه  یک گرم نعنا مانند چای دم کرده میل شود ولی هر روز استفاده نشود.لازم به ذکر است که  یک شیرپاک کن مناسب برای پوست های چرب: 20 گرم نعنای تازه، 20 گرم جعفری تازه خرد شده رادر 200 گرم شیرمخلوط نموده 12 ساعت بگذارید بماند. سپس صاف نموده در یخچال نگهداری کنید. این شیرپاک کن علاوه براین که چربی پوست را از بین می برد، برای جوش و لک هم مناسب می باشد. جالب است بدانید که برای جلوگیری از شپش، موهای خود را با جوشانده نعنا خوب بشویید. بهتر است بدانید که  کسانی که کلسترول دارند بعد از غذا و عصرها از دمکرده ی چای نعنا به مدت دو هفته در ماه میل کنند.در واقع  دمکرده نعنا غلظت خون را طبیعی می کند.گفتنی است که جهت درمان درد گوش آب نعنا را با عسل مخلوط کرده، پنبه ای را به آن آغشته کرده، در آن بگذارید.اصولا برای درد قلب و خفقان، نعنا را با  گیاه پرسیاوشان جوشانده، صبح و عصر میل شود.بهتر است هنگام تهیه ترشی برای این که آن ترشی برای اعصاب زیان آور نباشد، داخل آن نعنا بریزید.قابل توجه است که برای تقویت اعصاب، نان و پنیر و نعنا بسیار موثر است.گفتنی است  اگر شیر در پستان جمع شده، نعنا را کوبیده با آرد جو مخلوط کنید، به صورت ضماد روی آن بگذارید.در واقع  برای بواسیر نعنا را کوبیده و بصورت ضماد بگذارید.جالب است که برای ورم بیضه و درد آن مانند شماره 14 عمل نمایی.در واقع جویدن برگ نعنا، در رفع سکسکه موثّر می باشد.قابل ذکر است که  نعنا برای تسکین درد گوش موثّر است ؛ در اینصورت باید نعنا را با کمی عسل مخلوط نموده و اطراف گوش و لاله گوش و لاله گوش مالید تا مشکلتان کاملا حل شود

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

خواص نعناع برای زن باردار

تاثیر فوق العاده نعناع بر روی معده

دوست معده شما نعناع است.گفتنی است که منتول موجود در نعنا باعث می شود این گیاه خاصیت ضددردی نیز داشته باشد که به این منظور می توان اسانس نعنا را در محل درد مالید که باعث کاهش التهاب و درد خواهد شد.در واقع این گیاه یکی از بهترین مواد طبیعی در کمک به درمان انواع مشکلات گوارشی است و شاید بیشترین استفاده از نعنا برای کمک به درمان اختلالات گوارشی باشد.به بیمارانی که از نفخ شاکی هستند توصیه می شود نعنا را به صورت های مختلف از جمله تازه و دمکرده استفاده نمایید. همچنین مصرف روزانه حدود 10 سی سی عرق نعنا که با آب گرم رقیق شده باشد نیز در کاهش نفخ بسیار مفید است. بهتر است بدانید که مصرف روزانه دمکرده نعنا بعد از غذا برای درمان انواع مشکلات گوارشی و سوءهاضمه بسیار اثربخش است. جویدن نعنا پس از غذا نیز ضمن کمک به از بین بردن بوی بد دهان و از بین بردن التهاب لثه به بهداشت دهان و دندان نیز کمک کرده و در هضم بهتر غذا نیز موثر است.به یاد داشته باشید که جویدن برگ نعنا در از بین بردن سکسکه نیز مفید است. دمکرده نعنا در کاهش انواع دردهای شکمی از جمله دردهای گوارشی، دل پیچه و دردهای قاعدگی نیز می تواند کمک کننده باشد. ماساژ شکم با اسانس نعنا نیز دارای خاصیت کاهنده درد، بویژه در دردهای کولیکی نوزادان است. به این منظور باید اسانس نعنا را در جهت عقربه های ساعت و دور ناف ماساژ داد، این کار تا حد زیادی دردهای کولیکی نوزاد را بهبود می دهد. همچنین استفاده موضعی نعنا در افزایش طراوات پوست و از بین بردن آکنه ها نیز مفید است.به این منظور حدود 10 گرم نعنای تازه، 10 گرم جعفری تازه خرد شده و یک قاشق عسل را در 100 سی سی شیر تازه گرم مخلوط کرده و پس از سرد شدن از آن به عنوان یک محلول برای شست وشوی پوست صورت استفاده کنید. نوشیدن دمکرده نعنا ضمن خاصیت آرامبخشی در کاهش چربی و کلسترول خون نیز مفید است.در واقع چای نعنا یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش حالت تهوع و استفراغ بویژه در دوران بارداری است.بهتر است که کسانی که از نفخ و یبوست رنج می برند، می توانند صبح ها دمکرده نعنا، عناب و نبات میل کنند جالب است که بدایند که می توانید اثربخش بودن آن را در کاهش مشکل خود تجربه نماید..در فصل بهار می توانید نعنا یا پونه را که دارای خواص مشابه نعناست در دامان طبیعت پیدا کنید و از مصرف آن لذت ببرید. کسانی که از حساسیت های فصلی یا سینوزیت رنج می برند نیز می توانند از بخور نعنای تازه استفاده کنند که این بخور در باز کردن مجاری تنفسی و کاهش علائم حساسیت مفید است.

(دکتر امیرهومن کاظمی – متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی)

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

دانستنی های عرق نعنا

گفتنی است که بسیاری از مراجع و کتاب های مربوط به طب گیاهی، تاریخچه تقطیر و تولید عرق های گیاهی را ایران و مردم این کشور می دانند.به نظر می رسد که شروع تقطیر و استخراج رایحه گیاهان با تولید گلاب از گل محمدی آغاز شده و کم کم به مرحله کنونی تولید صدها نوع عرق گیاهی رسیده است.یکی از معروف ترین و رایج ترین عرق های گیاهی موجود در بازار ایران، عرق نعنا است که سۆال های بسیاری در مورد آن مطرح است.

نحوه صحیح مصرف شربت نعناع

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

نعناع در بارداری

آیا میزان مصرف مشخصی برای عرق نعناع وجود دارد؟

اصولانه، معمولاً میزان استانداردی برای مصرف این عرق های سنتی وجود ندارد و نمی توان حجم کاملا مشخصی برای مصرف آن ها برای افراد در گروه های سنی و جنسی مختلف در نظر گرفت. البته می توان پیشنهاد کرد که اگر احساس نفخ و دل درد داشتید، حدود یک استکان در هر وعده، عرق نعنا مصرف کنید. اگر غلظت و بوی عرق نعنا زیاد باشد، می توان به مصرف نصف استکان از آن هم بسنده کرد.

آیا منع مصرفی هم برای استفاده از عرق نعنا در افراد خاصی وجود دارد؟

نه، فقط افرادی که به خود گیاه نعنا حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند،نه تنها عرق نعنا، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعنا تولید شده است، نباید مصرف نمایند.

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

بهترین ظرف و مکان برای نگهداری از عرق نعنا چیست؟

بهتر است تمام عرق های گیاهی از جمله عرق نعنا در ظرف های شیشه ای نگهداری شود. از آنجا که شیشه های رنگی (مانند شیشه های سبز یا قهوه ای) نور کمتری از خود عبور می دهند، استفاده از آن ها برای نگهداری از عرقیات از شیشه های شفاف بهتر است. پس از ظرف های شیشه ای، ظرف های فلزی (مانند ظرف های آلومینیومی) بهترین ظرف ها برای نگهداری از عرق ها هستند. این روزها برای پایین آوردن قیمت نهایی محصول از پلاستیک برای بسته بندی بطری های عرق استفاده می شود اما پلاستیک، برای نگهداری این محصولات مناسب نیست. به همین دلیل بهتر است یا عرقیاتی که در شیشه هستند بخرید یا آن ها را پس از خرید در ظرف های شیشه ای رنگی یا فلزی پاکیزه و بدون بو بریزید. تمام عرق های گیاهی باید در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند. اگر فروشنده ای عرق را بیرون از مغازه و در معرض آفتاب قرار داده بود، از خرید محصول او خودداری نماید.

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

بهترین زمان مصرف و نشانه فساد عرق های گیاهی چیست؟

معمولاً روی بسته بندی عرقیات سنتی تاریخ تولید و انقضا وجود ندارد و گاهی فقط تاریخ تولید روی بسته بندی نوشته می شود.بهتر است عرق های گیاهی را حداکثر 6 تا 12 ماه پس از تولید مصرف کنید تا از خاصیت آن ها بهره مند شوید. فساد عرق گیاهی را هم می توان از ظاهر آن متوجه شد. عرق سالم و عاری از آلودگی، کاملا شفاف است. وجود هر گونه کدورت یا رسوب در عرق های گیاهی می تواند نشان دهنده وجود آلودگی های میکروبی یا قارچ و کپک، درون آن ها باشد و باید از مصرف چنین محصولاتی خودداری کرد. درمان سردرد، دردهای حاصل از رانندگی و علائم سرماخوردگی با نعنا فلفلی باید ذکر کرد که تا کنون حدود 34 گونه نعنا در جهان شناسایی شده که نزدیک به نیمی از این گونه ها در ایران رویش دارند.درواقع با وجودی که خوردن این گونه نعنا اثرات ضد درد خود را بر بدن اعمال می کند، ولی در سال های اخیر اسانس اینگونه نعنا استخراج و در صنعت داروسازی به صورت فرمولاسیون مایعی در می آید تا بتواند مورد استفاده ی مناسب تری قرار گیرد. محصول این گونه نعنا در ایران به نام”قطره ی منتول” موجود است که در کلیه داروخانه ها وجود دارد. قطره منتول یکی از موثرترین ضد دردهای موضعی برای سردرد، درد دست و پا و کمر، و گرفتگی بینی حاصل از سرماخوردگی یا خستگی ناشی از کار و یا درد حاصل از رانندگی و غیره است که می تواند به چند طریق مورد استفاده قرار گیرد.البته این قطره موضعی بوده و به صورت تنفسی یا مالش بر روی اعضای بدن و یا به صورت ماساژ مورد استفاده قرار می گیرد.یکی دیگر از موارد مصرف قطره ی منتول در محیط های سربسته برای ضدعفونی کردن فضا و کاهش میکروب های سرماخوردگی، رفع خستگی و ایجاد خواب راحت می باشد.

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

نعناع در طب سنتی

فواید نعناع قمی را بشناسید.

درمان نفخ، دل درد و اسپاسم با نعنا قمی در واقع محصولی که در ایران از این نوع نعنا به دست می آید، به نام “قطره کارمینت”(Carmint) است که می توان آن را با توجه کردن به خوراکی بودن نعنا، در تمام سنین (از نوزادان تا افراد مسن) بدون هیچ محدودیتی مصرف کرد محصولات حاصله از این گونه نعنا ضمن اثرات سریع از عارضه ی جانبی برخوردار نمی باشند و با داروها و غذاها تداخل نمی نمایند.نکته ی با اهمیت این است که  درباره ی تاثیر محصولات نعنا برای درمان نفخ و دل درد این است که ترکیبات موجود در اسانس (رایحه)این گیاه در عرض چند دقیقه (حدود 10 تا 15 دقیقه) جذب می شوند و مشکلات حاصله را مهار می کنند،و همچنین در صورتی که هم زمان با مصرف غذا خورده شوند از ایجاد نفخ و دل درد جلوگیری می کنند، بنابراین دارای خاصیت درمانی بوده و مانع نفخ و دل درد می گردند خوردن نعناع عوامل ضد پیری را در بدن به تاخیر می اندازد.

به جای خاراندن زخم ناشی از گزیدگی حشرات، چند قطره روغن نعناع روی آن بچکانید. این روغن تاثیر خنک کننده دارد و با گردش خون به روند بهبود سرعت می بخشد. خمیردندان حاوی روغن نعناع نیز موثر است.

قابل ذکر است که برای معطر کردن چای سبز می توان به آن مقداری گل یاس، گل سرخ، گل بهار نارنج, نارنج، نعنا، هل، لیمو خشک یا تازه، چند پر زعفران (بسته به علاقه و ذائقه ) را به صورت ترکیبی یا به تنهایی اضافه نمود.

چای نعناع را خانم‌ها بنوشند

تحقیقات جدید پژوهشگران بیانگر این مسئله است  که دم‌کرده این گیاه می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش رشد موهای زاید زنان داشته باشد و این در حالی است که این چای می‌‌تواند میل جنسی را در مردان کاهش دهد.

کاکائو : در واقع برای طعم دادن به شکلات نیز از اسانس های پرتقال، توت‌فرنگی، نعناع، نارگیل، یا انواع مغزها استفاده می‌گردد.

به جای اینکه برای کسب انرژی به مصرف بیش از اندازه ی قهوه رو بیاورید بهتر است صبح ها به چای چند قطره روغن سیاه دانه، کمی عسل و چند پر نعناع اضافه کنید

در مطلب ورم معده می خوانیم : خوراکی های دارای اثر ضد نفخ شامل: رازیانه، شوید، بابونه، ریحان، سیر ،نعناع و مریم گلی می باشد.

در واقع  برای سوء هاضمه میتوان از عرق نعنا یا دمکرده ی نعنا بعد از غذا استفاده کرد.

«کسانی که دچار ترش کردن معده هستند، باید از خوردن غذای پرچرب پرهیز کنند. چربی‌ها دیرتر از مواد کربوهیدرات‌دار و قندی از معده تخلیه می‌شوند و به همین دلیل، احتمال بازگشت محتویات معده به مری را بیشتر می‌کنند. غذاهایی هم هستند که انتهای تحتانی مری را شل می‌کنند و باید از مصرف‌شان خودداری کرد؛ مثل شکلات، نوشابه‌های کافئین‌دار، چای، قهوه، پیاز، سیر و نعناع.»

نعناع! چیزی که همه فکر می‌کنند برای ریفلاکس معده خوب است ولی دکتر حسینی معتقد است نعناع به دلیل خاصیت شل‌کنندگی انتهای مری می‌تواند این عارضه را تشدید کندبه مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

برای تسکین دندان درد؛ گذاشتن پنبه‌ای با کمی روغن میخک در پشت دندان، قرار دادن پنبه‌ای روی دندان که آغشته به مخلوطی از سس زنجبیل و فلفل باشد. محلول آب نمک(در هنگام عفونت)، مصرف دم‌کرده‌ی نعناع، استفاده از آب اکسیژنه(در هنگام دندان درد به همراه بدمزگی دهان و تب، با تجویز پزشک)، استفاده از یخ(به عقیده‌ی گذشتگان وقتی یخی بین انگشت سبابه و شست قرار گیرد، اعصاب انگشت پیغام سرما را به مغز و سپس برای آرام شدن درد به دندان می‌رسد.)، چکاندن چند قطره از عصاره‌ی وانیل بر روی محل درد، جویدن سیر، استفاده از صمغ‌مر(بصورتیکه یک قاشق چای خوری از پودر مر در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه جوشانده و سپس خنک شود و برای هر بار استفاده، یک قاشق چای خوری از این دارو در یک فنجان آب ریخته و 5 تا 6 بار در روز غرغره شود.)، شستن دندان با محلول 30 قطره اسانس نعنا با یک چهارم لیوان آب بصورت سه بار در روز، استفاده از لیمو ترش، گذاشتن پیاز خورد شده روی دندان و مصرف کنجد.

برای درمان زخم معده پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها لازم است مانند(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چای و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

درمان جرم دندان ؛ جویدن برگ‌های مریم گلی، ترکیب روغن خردل و پودر زرد چوبه و نمک، ماساژ دندان با ترکیب پودر گیاه زنبق و نعناع، مصرف میوه‌ها و سبزیجات(مثل هویج، توت فرنگی، کرفس و سیب)، مسواک زدن(حداقل دو بار در روز) و استفاده از خمیردندان ضد جرم.

درمان ورم لثه؛ شستن دهان با محلول آب گرم و نمک یا آبلیمو، ماساژ لثه‌ی متورم شده با دست و یا پنبه(پنج دقیقه در روز)، ماساژ لثه با ترکیب نمک یا جوش شیرین به همراه کمی زردچوبه، کشیدن پوست لیمو به لثه، قرار دادن پنبه‌ی آغشته به چند قطره از روغن میخک، مصرف سبزیجات و میوه‌ها، روغن نعنا، بابونه، مصرف چای سبز، مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان.

نعناع

انگور یاقوتی

خواص و کالری انگور یاقوتی همراه عکس انگور یاقوتی سیستان 

در این مطلب از سایت جسارت به توضیحاتی در مورد انگور یاقوتی می پردازیم.انگور یکی از میوه هایی است که طبق روایات ائمه اطهار از میوه های بهشتی است و خواص فراوانی دارد.این میوه جزو معدود میوه هایی است که دارای انواع مختلفی است.در این مطلب به انگور یاقوتی می پردازیم

عکس/”>انگور یاقوتی , انگور یاقوتی به انگلیسی , انگور یاقوتی+خواص , انگور یاقوتی سیستان

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و کالری انگور یاقوتی همراه عکس انگور یاقوتی سیستان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

انگور گذشته از خواص درمانی فراوانی که دارد ، عوارضی نیز دارد ؛ برای گرفتگی کبد و نفخ های کلیه مضر است . آب آن برای معدهای تر و نفخی مضراست . و ایجاد گاز و نفخ معده می کند. اسراف در خوردن آب انگور به طور مداوم ایجاد سنگ کلیه می کند . لذا مصرف کنندگان فوق را باید مدّنظر قرار دهید . انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده . بدین گونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر ، خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است .

انگور یاقوتی

انگور یاقوتی : انگوری است زود رس, به رنگ قرمزبا حبه های ریز وخوشه های متراکم ,که بیشتر مصرف تازه خوری دارد.باتوجه به زود رس بودن , تقریبا” اولین انگوری است که وارد بازار میشود. خواص انگور یاقوتی و چگونگی استفاده آن برای رفع سوء مزاج در ضمن رژیم غذایی ؛ 1-انگور یاقوتی برای بیماری های آرتریت روماتوئید ،ورم مفاصل ، روماتیسم مفصلی، درمان نقرس مفید و استخوان ها و سینوس ها را نیرومند ، سل، یبوست، بواسیر ، برونشیت، سیاه سرفه اثر شفابخش دارد. 2- آب تازه آن برای درمان

 

استان سیستان و بلوچستان با توجه به تنوع آب و هوایی و وسعتش از ظرفیت های بی نظیر و ناشناخته ای در زمینه های مختلف برخوردار است که یکی از این ظرفیت ها موضوع تنوع محصولات کشاورزی در این استان است. به عنوان نمونه هندوانه های با کیفیت منطقه بلوچستان که در فصل زمستان و همزمان با شب یلدا برداشت می شود یکی از این ظرفیت ها است، اما ظرفیت های کشاورزی این استان بسیار فراتر از این ها است یکی از این ظرفیت ها برداشت انگور یاقوتی در منطقه سیستان است. انگور یاقوتی یا «مروارید سیستان» از جمله محصولاتی است که به دلیل تحمل بالای شرایط سخت محیطی مختص این منطقه است و یکی از زود رس ترین انواع انگورها در کشور است.

انگور یاقوتی به انگلیسی

انگور یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی مصرف می شود.  غلیظ بودن خون، اکسیداسیون سریع کلسترول، سفت و سخت شدن رگ ها دلایل اصلی بروز بیماری های قلبی و تصلب شرایین است. اکسیداسیون کلسترول راکاهش می دهد، نمایه گلایسمیک این میوه پایین است و در نتیجه میزان قند خون را به آهستگی افزایش می دهد.

 

چهل روز به جای صبحانه انگور سبز فراوان بخورید و تا ظهر هیچ چیز دیگری نخورید . بدن را لاغر می کند . اسید اوریک را کم می کند و سمومات را بر طرف می سازد ، خون را صاف و کم خونی را درمان می کند و فشار خون را پائین می آورد ، استسقاء و بواسیر و تشنجات عصبی و امراض روانی را درمان می کند ، از خونریزی ریه جلوگیری می نماید ، درد معده ، ضعف معده و سوء هاضمه که از اثر پرخوری باشد را بر طرف می نماید ، نفخ شکم و یبوست معده را بر طرف می سازد .

انگور یاقوتی+خواص

پرهیزات : مصرف زیاد انگور باعث دل پیچه و اسهال می شود، بنابراین در خوردن آن افراط نکنید. مصرف مداوم آب انگور باعث ایجاد سنگ کلیه و رسوبات در دستگاه ادراری می شود. خوردن آب سرد بلافاصله پس از خوردن انگور، برای معده زیان آور است. مضرات : مصرف انگور برای مبتلای . هر یکصد گرم آن 60 کیلو کالری انرژی تولید می کند .

انگور یاقوتی

خواص آلو بخارا برای کبد

آشنایی با مضرات و خواص آلو بخارا برای کبد چیست

آشنایی با مضرات و خواص آلو بخارا برای کبد چیست در سایت جسارت

خواص آلو بخارا برای کبد , خواص آلو بخارا برای کبد چرب , خواص آلو بخارا برای کبد چیست , خواص آلو بخارا برای کبد و کلیه , خواص آلو بخارا برای کبد و معده , خواص آلو بخارا برای کبد و قلب , خواص آلو بخارا برای کبد و شکم , خواص آلو بخارا برای کبد و کلیه ها

آشنایی با مضرات و خواص آلو بخارا برای کبد چیست

خواص آلو بخارا برای کبد , خواص آلو بخارا برای کبد چرب , خواص آلو بخارا برای کبد چیست , خواص آلو بخارا برای کبد و کلیه

هدف از این پاک کردن، اکسیژن رسانی به ریه ها و کبد است. برای اشخاصی که سیگار مصرفمی کنند ونایژه هایشان بیمار است ،اشخاصی که عفونت ریه دارند ،اشخاصی که ریه هایشان آب آورده است،کسانی که کبد چرب دارند،حتی اشخاص سالم برای اینکه از بیماریهای ریه پیشگیری کنند و کبدشان را بشویند و پاکسازی کنند قابل استفاده است.

خواص آلو بخارا برای کبد

یک کارشناس طب سنتی گفت: مبتلایان به کبد چرب چند عدد انجیر خشک و آلو بخارا را در آب خیسانده و صبح مصرف کنند که به دفع سموم از کبد کمک می‌کند، همچنین مبتلایان به کبد چرب از مصرف آب یخ نیز پرهیز کنند.سید جواد علوی در گفت‌وگو با سایت جسارت، اظهار داشت: کبد چرب از دیدگاه طب سنتی کبد به عنوان آشپزخانه بدن عمل می‌کند که طبع گرم و تر دارد و در اثر تغییر مزاج کبد به طبع سرد تحلیل و کم کردن چربی‌ها کاهش پیدا می‌کند و موجب انباشته شدن چربی در کبد می‌شود.

آشنایی با مضرات و خواص آلو بخارا برای کبد چیست

خواص آلو بخارا برای کبد , خواص آلو بخارا برای کبد چرب , خواص آلو بخارا برای کبد چیست , خواص آلو بخارا برای کبد و کلیه

برای شستشو و پاکسازی کبد و ریه های خود این معجون را می بایست در دو روز متوالی میل کنید. برای هر روز نیم کیلوگرم آلو بخارا را به همراه 4 الی 5 لیوان آب در ظرف شیشه ای(مانند ظرف پیرکس) بریزید، بجوشانید و دم کنید. چوب دارچین را در آب درحال جوش بریزید و زمانیکه رنگ آب و آلو کاملاً عوض شد (زمانیکه آلو رنگ چوب دارچین گرفت و پف کرد) ظرف را از روی حرارت بردارید و کمی صبر کنید تا خنک شود، سپس آلو و آب را از هم جدا کرده و آلوهارا له کنید و در صافی بریزید و با قاشق چوبی صاف کنید تا تمام گوشت آلو از صافی بیرون آید. آلوی صاف شده را داخل همان آب آلو بریزید و تا حدی صبر کنید که اگر انگشتتان را وارد مایع کنید، انگشتتان نسوزد(معجون از حرارت بیافتد). سپس داخل آن یک و نیم قاشق غذاخوری نمک سولفات دو ممیزی (Epsom Salt) و یک قاشق غذاخوری زردچوبه بریزید و ظرف پیرکس را در یخچال بگذارید.

خواص آلو بخارا برای کبد چرب

مبتلایان به کبد چرب از مصرف آب یخ پرهیز کنند

به گفته وی افراد مبتلا به کبد چرب از مصرف آب یخ، موادغذایی کنسروی، غذاهای آماده، ترشی، غذاهای چرب و میوه‌های طبع سرد مانند هندوانه پرهیز داشته باشند همچنین افراد مبتلا به کبد چرب از غذاهایی که حاوی جو مانند سوپ جو با سبزی فراوان استفاده کنند.این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه اگر طبع معده به سردی گرایش پیدا کند، کبد نیز دچار سردی خواهد شد، ادامه داد: افراد مبتلا به کبد چرب قبل و بعد از غذا نمک مزه مزه کنند چرا که موجب ترشح بیشتر اسید معده شده و معده را گرم کرده و به بهبود هضم کمک می‌کند؛ اختلال در هضم غذا بر کبد تاثیر منفی خواهد گذاشت.

آشنایی با مضرات و خواص آلو بخارا برای کبد چیست

خواص آلو بخارا برای کبد , خواص آلو بخارا برای کبد چرب , خواص آلو بخارا برای کبد چیست , خواص آلو بخارا برای کبد و کلیه

امام رضا درباره مصرف آلو می فرمایند:

آلوی تازه حرارت را خاموش و صفرا را تسکین می دهد و آلوی خشک خون را ساکن می کند و درد مهلک را آسان و از بین می برد

خواص آلو بخارا برای کبد چیست

علوی افزود: مبتلایان به کبد چرب باید از یبوست پرهیز داشته باشند و می‌توانند چند عدد انجیر خشک و آلو را شب‌ها در آب خیسانده و صبح مصرف کنند که به دفع سموم از کبد کمک می‌کند البته باید خاطرنشان کرد که در مدت یک تا 3 ماه اگر انجیر و آلو مصرف شود اثرات بسیار مثبتی را بر کبد خواهد گذاشت.برای رفع کبد چرب افراد عرق کاسنی و شاهتره را با آب مخلوط کرده مصرف کنند

آشنایی با مضرات و خواص آلو بخارا برای کبد چیست

خواص آلو بخارا برای کبد , خواص آلو بخارا برای کبد چرب , خواص آلو بخارا برای کبد چیست , خواص آلو بخارا برای کبد و کلیه

طبیعت آلوی سیاه رسیده شیرین اعلا در درجه اول سرد و در درجه دوم تراست. آلو بخارابرای سردرد گرم و تب های صفراوی و تشنگی و حرارت قلب و خارش بدن مفید است. آلوبخارا به سبب خاصیت تقطیع و تلطیف خود اخلاط فاسد را نرم کرده و از معده و روده خارج می کند. آلوبخارا درافراد سردمزاج یا کسانی که معده سرد دارند، بهتراست با آب وعسل میل شود. کسانی که از بیماری طحال رنج می برند قبل ازغذا آن را میل کرده و تا از معده خارج نشده غذای دیگری نخورند. اگر آلوی خشک را با آب پخته و صاف کنند وبا عسل یا ترنجبین یا شکر میل کنند مسهل قویتری است.

خواص آلو بخارا برای کبد و کلیه

وی اضافه کرد: افراد مبتلا به کبد چرب می‌توانند عرق کاسنی و شاهتره را با آب مخلوط کرده مصرف کنند همچنین 2 قاشق غذاخوری خاکشیر در آب جوش ریخته و صبح ناشتا استفاده کنند.این کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه مبتلایان به کبد چرب لبنیات را با مصلحات مصرف کنند، خاطرنشان کرد: ماست را همراه با نعناع یا آویشن یا پونه؛ شیر با گلاب یا عسل پنیر تازه را با آویشن یا سیاه دانه و مغز گردو؛ خامه را با عسل؛ دوغ را با گل سرخ، کاکوتی و زنیان؛کشک با سیر نعناع خشک یا پونه کوهی مصرف کنند.

خواص آلو بخارا برای کبد

شعر در مورد حوصله

شعر در مورد حوصله

شعر در مورد حوصله ،شعر در مورد حوصله نداشتن،شعر در مورد بی حوصله گی،شعر در مورد صبر و حوصله،شعر درباره حوصله،شعری در مورد حوصله،شعر نو در مورد حوصله،شعر درباره حوصله نداشتن،شعر درباره بی حوصله گی،شعر کوتاه درباره حوصله،شعر درباره ی حوصله،شعر حوصله،شعر حوصله ندارم،شعر حوصله ام سر رفته،شعر حوصله نداشتن،شعر هوای حوصله ابریست،شعر بی حوصله،شعر بی حوصله گی،شعر درباره حوصله،شعر دگر حوصله ای نیست،شعر بی حوصله ام،شعر جماعت من دیگه حوصله ندارم،شعر درباره حوصله نداشتن،شعر درمورد حوصله نداشتن،شعر هوای حوصله ابریست،شعر زیبا هوای حوصله ابریست،شعر هوای حوصله ام ابریست،دانلود شعر زیبا هوای حوصله ابریست،شعر زیبا سلام زیبا هوای حوصله ابریست،متن کامل شعر زیبا هوای حوصله ابریست،شعر بی حوصله،شعر درباره بی حوصله گی،متن شعر بی حوصله،شعر در مورد بی حوصله گی،شعر در مورد حوصله،شعر در مورد حوصله نداشتن،شعری در مورد حوصله،شعر کوتاه درباره حوصله،شعر درباره ی حوصله،شعر گرهم گله ای هست دگر حوصله ای نیست

شعر در مورد حوصله

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد پدر برای سنگ قبر برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

بی لشگریم!حوصله شرح قصه نیست

فرمانبریم حوصله شرح قصه نیست

شعر قاصدک , شعر در مورد قاصدک , شعر در وصف قاصدک , شعر درباره قاصدک

شعر در مورد حوصله

شعر پرواز , شعر در مورد پرواز , شعر در وصف پرواز , شعر درباره پرواز

حوصله می خواست

که بدون خیال تو دقیقه ها را حل کنم توی لیوان قهوه و سربکشم !

شعر ترس , شعر در مورد ترس , شعر در وصف ترس , شعر درباره ترس

شعر در مورد حوصله نداشتن

شعر رفتن , شعر در مورد رفتن , شعر در وصف رفتن , شعر درباره رفتن

آرام باش،

حوصله کن،

آب های زودگذر،

هیچ فصلی را نخواهند دید

از ریگ های ته جویبار شنیده ام

مهم نیست که مرا

از ملاقات ماه و گفت و گوی باران

بازداشته اند .

من برای رسیدن به آرامش

تنها به تکرار اسم تو

بسنده خواهم کرد

شعر رقصیدن , شعر در مورد رقصیدن , شعر در وصف رقصیدن , شعر درباره رقصیدن

شعر در مورد بی حوصله گی

شعر رنگ ها , شعر در مورد رنگ ها , شعر در وصف رنگ ها , شعر درباره رنگ ها

من خسته از این غربتم ای عشق چه می شد

راحت بگذاری دل بی حوصله ام را.

شعر عید , شعر در مورد عید , شعر در وصف عید , شعر درباره عید

شعر در مورد صبر و حوصله

شعر رفیق , شعر در مورد رفیق , شعر در وصف رفیق , شعر درباره رفیق

پر نقش تر از فرش دلم بافته ای نیست

از بس که گره زد به گره ، حوصله ها را

شعر پل , شعر در مورد پل , شعر در وصف پل , شعر درباره پل

شعر درباره حوصله

شعر طلاق , شعر در مورد طلاق , شعر در وصف طلاق , شعر درباره طلاق

باز امشب غزلی کنج دلم زندانی ست

آسمان شب بی حوصله ام طوفانی ست

شعر ثارالله , شعر در مورد ثارالله , شعر در وصف ثارالله , شعر درباره ثارالله

شعری در مورد حوصله

شعر مهاجرت , شعر در مورد مهاجرت , شعر در وصف مهاجرت , شعر درباره مهاجرت

بی قرار تو ام و در دل تنگم گله ها ست

آه! بی تاب شدن عادت کم حوصله ها ست

شعر ثنا , شعر در مورد ثنا , شعر در وصف ثنا , شعر درباره ثنا

شعر نو در مورد حوصله

شعر حضرت معصومه , شعر در مورد حضرت معصومه , شعر در وصف حضرت معصومه , شعر درباره حضرت معصومه

با پرچم سفید به پیکار می رویم

ما کمتریم! حوصله شرح قصه نیست

شعر صورت و سیرت زیبا , شعر در مورد صورت و سیرت زیبا , شعر در وصف صورت و سیرت زیبا , شعر درباره صورت و سیرت زیبا

شعر درباره حوصله نداشتن

شعر تجربه , شعر در مورد تجربه , شعر در وصف تجربه , شعر درباره تجربه

حوصله می خواست

که با خیال تو دقیقه ها را حل کنم توی لیوان قهوه و سر بکشم !

شعر ثمر , شعر در مورد ثمر , شعر در وصف ثمر , شعر درباره ثمر

شعر درباره بی حوصله گی

شعر ثواب , شعر در مورد ثواب , شعر در وصف ثواب , شعر درباره ثواب

مدتی هست که ظرف گله ام سر رفته

خودم از دست خودم حوصله ام سر رفته

شعر ثانیه ها , شعر در مورد ثانیه ها , شعر در وصف ثانیه ها , شعر درباره ثانیه ها

شعر کوتاه درباره حوصله

شعر ماه بهمن , شعر در مورد ماه بهمن , شعر در وصف ماه بهمن , شعر درباره ماه بهمن

فریاد می زنند ببینید و بشنوید

کور و کریم! حوصله شرح قصه نیست

شعر ماه مرداد , شعر در مورد ماه مرداد , شعر در وصف ماه مرداد , شعر درباره ماه مرداد

شعر درباره ی حوصله

شعر پیامبر و حضرت محمد , شعر در مورد پیامبر و حضرت محمد , شعر در وصف پیامبر و حضرت محمد , شعر درباره پیامبر و حضرت محمد

نفس حوصله میخواست بی تو !

کوک بزنم چه را به چه ؟

شعر ماه اسفند , شعر در مورد ماه اسفند , شعر در وصف ماه اسفند , شعر درباره ماه اسفند

شعر حوصله

شعر امام علی نقی و امام هادی , شعر در مورد امام علی نقی و امام هادی , شعر در وصف امام علی نقی و امام هادی , شعر درباره امام علی نقی و امام هادی

من یه بار هشت صبح پاشدم که مثلا کامروا شم؛

انقدر حوصله‌م سر رفت ساعت ده دوباره خوابیدم ..!

شعر پسر , شعر در مورد پسر , شعر در وصف پسر , شعر درباره پسر

شعر حوصله ندارم

شعر ابر , شعر در مورد ابر , شعر در وصف ابر , شعر درباره ابر

تکرار نقش کهنه خود در لباس نو

بازیگریم!حوصله شرح قصه نیست

شعر بوسه , شعر در مورد بوسه , شعر در وصف بوسه , شعر درباره بوسه

شعر حوصله ام سر رفته

شعر شکوفه های بهاری , شعر در مورد شکوفه های بهاری , شعر در وصف شکوفه های بهاری , شعر درباره شکوفه های بهاری

حوصله می خواست مردن

نمردن حوصله می خواست …

شعر شب قدر , شعر در مورد شب قدر , شعر در وصف شب قدر , شعر درباره شب قدر

شعر حوصله نداشتن

بابا طاهر , اشعار بابا طاهر , شعر بابا طاهر , دوبیتی های بابا طاهر , اشعار عاشقانه بابا طاهر

آیینه ها به دیدن هم خو گرفته اند

یکدیگریم! حوصله شرح قصه نیست

شهریار , شعار شهریار شعر شهریار,شعر شهریار ترکی , شعر شهریار حیدر بابا , شعر شهریار عاشقانه

شعر هوای حوصله ابریست

اشعار خیام , شعری در وصف خیام , شعری از خیام در وصف خدا , شعر خیام در وصف پدر

حوصله می خواست بودن !

رفتن حوصله می خواست

اشعار سعدی , اشعار سعدی شیرازی , شعر سعدی شیرازی عاشقانه , غزلیات سعدی شیرازی

شعر بی حوصله

شعر عزیز از دست رفته , شعر در مورد عزیز از دست رفته , شعر در وصف عزیز از دست رفته , شعر درباره عزیز از دست رفته

همچون انار خون دل از خویش می خوریم

غم پروریم! حوصله شرح قصه نیست

شعر عکس , شعر در مورد عکس , شعر در وصف عکس , شعر درباره عکس

شعر بی حوصله گی

شعر عاشق , شعر در مورد عاشق , شعر در وصف عاشق , شعر درباره عاشق

آیا به راز گوشه چشم سیاه دوست

پی می بریم؟! حوصله شرح قصه نیست

شعر ظاهر بینی , شعر در مورد ظاهر بینی , شعر در وصف ظاهر بینی , شعر درباره ظاهر بینی

شعر درباره حوصله

شعر طمع , شعر در مورد طمع , شعر در وصف طمع , شعر درباره طمع

حوصله خواندن ندارم !

حوصله نوشتن هم ندارم !

این همه دلتنگی دیگر نه با خواندن کم می شود نه با نوشتن . . .

دلم تو را می خواهد !

شعر طاووس , شعر در مورد طاووس , شعر در وصف طاووس , شعر درباره طاووس

شعر دگر حوصله ای نیست

شعر شب بیداری , شعر در مورد شب بیداری , شعر در وصف شب بیداری , شعر درباره شب بیداری

حوصله دیگر رها شده در فضای پوچ

حوصله دیگر بال پرواز ندارد

حوصله دیگر نای راه رفتن در کوچه های تنهایی را ندارد

حوصله اکنون لبریز شده

حوصله دیگر نمی خندد

حوصله دیگر پیر شده

شعر شادی , شعر در مورد شادی , شعر در وصف شادی , شعر درباره شادی

شعر بی حوصله ام

شعر ضربه خوردن , شعر در مورد ضربه خوردن , شعر در وصف ضربه خوردن , شعر درباره ضربه خوردن

اون قدری که واسه داشتن دستات دیوونت نمی کنم

اون قدری که دیگه حوصله ی دیدن چشماتو هم ندارم.

شعر گل نیلوفر , شعر در مورد گل نیلوفر , شعر در وصف گل نیلوفر , شعر درباره گل نیلوفر

شعر جماعت من دیگه حوصله ندارم

شعر گل آفتابگردان , شعر در مورد گل آفتابگردان , شعر در وصف گل آفتابگردان , شعر درباره گل آفتابگردان

دگر از «عین» تو تا «قاف» دلم فاصله ای نیست

ولی افسوس، که به پیمودن «شین» حوصله ای نیست

شعر نوزاد , شعر در مورد نوزاد , شعر در وصف نوزاد , شعر درباره نوزاد

شعر درباره حوصله نداشتن

شعر لاله , شعر در مورد لاله , شعر در وصف لاله , شعر درباره لاله

غصه بسه عزیزم حوصله کن

که داره تموم میشه سختی راه

فکر نکن روزای سبز عاشقی

گم میشن پشت یه دیوار سیاه

شعر فوت پدر , شعر در مورد فوت پدر , شعر در وصف فوت پدر , شعر درباره فوت پدر

شعر درمورد حوصله نداشتن

شعر ابوسعید ابوالخیر , اشعار ابوسعید ابوالخیر , شعر عاشقانه از ابوسعید ابوالخیر , کتاب شعر ابوسعید ابوالخیر , زیباترین شعر ابوسعید ابوالخیر

آمد کنار ِ حوصله ی خیس ِ من نشست

مثل همیشه پنجره ها را ولی نبست

اشعار صائب تبریزی , شعر صائب تبریزی , شعر صائب تبریزی بهشت , شعر صائب تبریزی در مورد بهشت

شعر هوای حوصله ابریست

شعر طبیب , شعر در مورد طبیب , شعر در وصف طبیب , شعر درباره طبیب

از ایــن گذر روز و شـب و خـواب و نفس خسته شدم

ای مرگ بیا، حوصله ام از این همه پلک زدن سر رفته

شعر عید قربان , شعر در مورد عید قربان , شعر در وصف عید قربان , شعر درباره عید قربان

شعر زیبا هوای حوصله ابریست

شعر کلاه , شعر در مورد کلاه , شعر در وصف کلاه , شعر درباره کلاه

دل اگر حوصله می کرد برآن تنهایی

شهره ی شهر نمی شد که شود هر جایی

شعر لیله الرغائب , شعر در مورد لیله الرغائب , شعر در وصف لیله الرغائب , شعر درباره لیله الرغائب

شعر هوای حوصله ام ابریست

شعر ذهن , شعر در مورد ذهن , شعر در وصف ذهن , شعر درباره ذهن

آرام ترین حوصله روزی ست که گیسوم

یک کور گره در شب تقدیر تو باشد !

شعر ضحاک , شعر در مورد ضحاک , شعر در وصف ضحاک , شعر درباره ضحاک

دانلود شعر زیبا هوای حوصله ابریست

شعر ژن , شعر در مورد ژن , شعر در وصف ژن , شعر درباره ژن

راه تا دره ی مهتاب کمی دور و من

کفشی هم حوصله ی خستگیا می پوشم

شعر ضمیر ناخودآگاه , شعر در مورد ضمیر ناخودآگاه , شعر در وصف ضمیر ناخودآگاه , شعر درباره ضمیر ناخودآگاه

شعر زیبا سلام زیبا هوای حوصله ابریست

شعر ژاله , شعر در مورد ژاله , شعر در وصف ژاله , شعر درباره ژاله

دوباره حوصله داری برای گپ زدنی!؟

ویا که مثل گذشته فراری از سخنی !؟

شعر عاشورا , شعر در مورد عاشورا , شعر در وصف عاشورا , شعر درباره عاشورا

متن کامل شعر زیبا هوای حوصله ابریست

شعر ظاهر و باطن , شعر در مورد ظاهر و باطن , شعر در وصف ظاهر و باطن , شعر درباره ظاهر و باطن

بیا که حوصله ی دل ز غصه ها سررفت

ز غصه شکوه کنم یا که از تو بنویسم

شعر ذوالجناح , شعر در مورد ذوالجناح , شعر در وصف ذوالجناح , شعر درباره ذوالجناح

شعر بی حوصله

شعر ذوالفقار , شعر در مورد ذوالفقار , شعر در وصف ذوالفقار , شعر درباره ذوالفقار

خوابه چشماتو ندیده بی قرارم ٍگله کن

واسه این قلبه شکسته یه کمی حوصله کن

شعر ضربان قلب , شعر در مورد ضربان قلب , شعر در وصف ضربان قلب , شعر درباره ضربان قلب

شعر درباره بی حوصله گی

شعر ظهر عاشورا , شعر در مورد ظهر عاشورا , شعر در وصف ظهر عاشورا , شعر درباره ظهر عاشورا

عاشقم باور نداری؟ توی چشمات می بینم

بخدا یه بی قرارم ، صبر کن حوصله کن

اقبال لاهوری , اشعار اقبال لاهوری فارسی , دیوان اشعار اقبال لاهوری , شعر اقبال لاهوری

متن شعر بی حوصله

اشعار پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , دیوان پروین اعتصامی , آثار پروین اعتصامی

بی توهوای حوصله ام نوک مدادی است

این لحظه های بی توبرایم زیادی است

عبید زاکانی , اشعار عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی در مورد زن , شعر عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی موش و گربه

شعر در مورد بی حوصله گی

اشعار رهی معیری , شعر رهی معیری , اشعار رهی معیری عاشقانه , شعر از رهی معیری عاشقانه , اشعار کوتاه عاشقانه رهی معیری

دیگه حوصله ندارم

بی تو باشم تک و تنها

برم از تراس خونه

خیره شم به شکل ابرها

مولانا , شعر مولوی , اشعار مولانا , اشعار عاشقانه مولوی

شعر در مورد حوصله

بیدل دهلوی , اشعار بیدل دهلوی , آثا بیدل دهلوی , شعر بیدل دهلوی , مناجات بیدل دهلوی

ای دوست دگر هوای ماندن ندارم

دیگر حوصله زندون وقفس ندارم

اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی , دیوان اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی درباره بهار

شعر در مورد حوصله نداشتن

شعر رودکی , شعر رودکی عاشقانه , رودکی شعر معروف , شعر چنگ رودکی , اشعار رودکی

دیگه حوصله ندارم

خیره شم به نقشِ پرده

ببینم روزهای غمگین

میگذرن هفته به هفته

شعر امیر خسرو دهلوی , اشعار امیر خسرو دهلوی , شعری از امیرخسرو دهلوی , دیوان اشعار امیرخسرو دهلوی

شعری در مورد حوصله

سنایی , شعر سنایی , اشعار سنایی , دیوان سنایی , آثار سنایی

عشق را حوصله کن، تا به وصالش برسی

وصله یِ دامَنِ او شُو،که به خالَش برسی

فخرالدین عراقی , شعر فخرالدین عراقی , اشعار فخرالدین عراقی , آثار فخرالدین عراقی , شور عشق فخرالدین عراقی

شعر کوتاه درباره حوصله

ناصرخسرو , شعر ناصرخسرو , اشعار ناصرخسرو , سفرنامه ناصرخسرو

واسه هق هق های بارون

دیگه حوصله ندارم

نمیخوام که بی تو بودن

بشه سهم روزگارم

وحشی بافقی ,شعر وحشی بافقی , اشعار وحشی بافقی , دیوان وحشی بافقی , آثار وحشی بافقی

شعر درباره ی حوصله

محتشم کاشانی , شعر محتشم کاشانی , اشعار محتشم کاشانی , زندگینامه محتشم کاشانی

ای کولی بی حوصله از غصه بپرهیز

گردن به طناب غم پوسیده نیاویز

فروغی بسطامی , شعر فروغی بسطامی , اشعار فروغی بسطامی , دیوان فروغی بسطامی

شعر گرهم گله ای هست دگر حوصله ای نیست

سیمین بهبهانی ,شعر سیمین بهبهانی , اشعار سیمین بهبهانی , چرا رفتی سیمین بهبهانی , اشعار سیاسی سیمین بهبهانی

حوصله کن حوصله کن سر نرو از فاصله ها

تو اون قده حوصله کن که سر بره حوصله ها

فایز دشتی , شعر فایز دشتی , اشعار فایز دشتی , اشعار زیبای فایز دشتی

شعر در مورد حوصله

ملک الشعرای بهار , شعر ملک الشعرای بهار , اشعار ملک الشعرای بهار , آثار ملک الشعرای بهار , دیوان ملک الشعرای بهار

صبر کم حوصله عشق مرا

رشته زلف تو گردیده طناب

فروغ فرخزاد , شعر فروغ فرخزاد , اشعار فروغ فرخزاد , زندگینامه فروغ فرخزاد , گناه فروغ فرخزاد

شعر در مورد حوصله نداشتن

حسین منزوی , شعر حسین منزوی , اشعار حسین منزوی , دیوان حسین منزوی

چشمام و وا نمی کنم , حوصله ام ندارم

با تو صفا نمی کنم , حوصله ام ندارم

هوشنگ ابتهاج , شعر هوشنگ ابتهاج , اشعار هوشنگ ابتهاج , شعر سایه هوشنگ ابتهاج

شعر در مورد بی حوصله گی

هاتف اصفهانی , شعر هاتف اصفهانی , اشعار هاتف اصفهانی , آثار و عکس هاتف اصفهانی

اینجا تمام حوصله خمیازه می کشد

اینجا تمام انتظارم درد می کند …

ایرج میرزا , شعر ایرج میرزا , اشعار ایرج میرزا , شعر حجاب ایرج میرزا , دیوان ایرج میرزا

شعر در مورد صبر و حوصله

قیصر امین پور , شعر قیصر امین پور , اشعار قیصر امین پور , قیصر امین پور کیست

همنشین دل من باش وکمی حوصله کن.

تورفیق دل پردرد و غمی حوصله کن.

مهدی فرجی , شعر مهدی فرجی , اشعار مهدی فرجی , مهدی فرجی شاعر

شعر درباره حوصله

خاقانی , شعر خاقانی , اشعار خاقانی , خاقانی شروانی , دیوان خاقانی

دردتو ریخت تو دلم , بازشدی تو مشکلم

درد و دوا نمی کنم , حوصله ام ندارم

سلمان هراتی , شعر سلمان هراتی , اشعار سلمان هراتی , آثار سلمان هراتی

شعری در مورد حوصله

رحیم معینی کرمانشاهی , شعر رحیم معینی کرمانشاهی , اشعار رحیم معینی کرمانشاهی , آثار رحیم معینی کرمانشاهی

هیچکس جز تو به درددل من نیست طبیب.

توشفای همه درد والمی حوصله کن.

مهدی اخوان ثالث , شعر مهدی اخوان ثالث , اشعار مهدی اخوان ثالث , قاصدک مهدی اخوان ثالث

شعر نو در مورد حوصله

سید علی صالحی , شعر سید علی صالحی , اشعار سید علی صالحی , آثار سید علی صالحی , اشعار عاشقانه سید علی صالحی

مرگ رسیده پیش من , بسته شده به ریش من

مرگ و رها نمی کنم , حوصله ام ندارم

حمید مصدق , شعر حمید مصدق , اشعار حمید مصدق , آثار حمید مصدق , اشعار عاشقانه حمید مصدق

شعر درباره حوصله نداشتن

علی صفری , شعر علی صفری , اشعار علی صفری , آثار علی صفری , اشعار عاشقانه علی صفری

رخ زیبای توراقبلهءخودساخته­ ام.

کعبه وبتکده ای و صنمی حوصله کن.

محمدرضا شفیعی کدکنی , شعر محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی , آثار محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار عاشقانه محمدرضا شفیعی کدکنی

شعر درباره بی حوصله گی

علیرضا آذر , شعر علیرضا آذر , اشعار علیرضا آذر , آثار علیرضا آذر , اشعار عاشقانه علیرضا آذر

میروی غمگسارمن , بی خبر ازکنارمن

تو رو صدا نمی کنم , حوصله ام ندارم

فریدون مشیری , شعر فریدون مشیری , اشعار فریدون مشیری , آثار فریدون مشیری , اشعار عاشقانه فریدون مشیری

شعر کوتاه درباره حوصله

احمدرضا احمدی , شعر احمدرضا احمدی , اشعار احمدرضا احمدی , آثار احمدرضا احمدی , اشعار عاشقانه احمدرضا احمدی

برحریم دل من محرم اسرار شدی.

سروری بردل وصاحب حرمی حوصله کن.

علیرضا بدیع , شعر علیرضا بدیع , اشعار علیرضا بدیع , آثار علیرضا بدیع , اشعار عاشقانه علیرضا بدیع

شعر درباره ی حوصله

علیرضا روشن , شعر علیرضا روشن , اشعار علیرضا روشن , آثار علیرضا روشن , اشعار عاشقانه علیرضا روشن

به من خیانتی بکن , برو جنایتی بکن

من که وفا نمی کنم , حوصله ام ندارم

ژاله اصفهانی , شعر ژاله اصفهانی , اشعار ژاله اصفهانی , آثار ژاله اصفهانی , اشعار عاشقانه ژاله اصفهانی

شعر حوصله

خواجوی کرمانی , شعر خواجوی کرمانی , اشعار خواجوی کرمانی , آثار خواجوی کرمانی , اشعار عاشقانه خواجوی کرمانی

چشم امیدبه لطف تو فقط دوخته ام.

یاورم باش بدست کرمی حوصله کن..

قاآنی , شعر قاآنی , اشعار قاآنی , آثار قاآنی , اشعار عاشقانه قاآنی

شعر حوصله ندارم

روزبه بمانی , شعر روزبه بمانی , اشعار روزبه بمانی , آثار روزبه بمانی , اشعار عاشقانه روزبه بمانی

باز نمی شوند درا , کشته شدند پریا

من اعتنا نمی کنم , حوصله ام ندارم

مونا برزویی , شعر مونا برزویی , اشعار مونا برزویی , آثار مونا برزویی , اشعار عاشقانه مونا برزویی

شعر حوصله ام سر رفته

شیخ بهایی , شعر شیخ بهایی , اشعار شیخ بهایی , آثار شیخ بهایی , اشعار عاشقانه شیخ بهایی

تن رنجورمرا اینهمه آزار مده.

تااجل مانده فقط یکقدمی حوصله کن.

عبدالجبار کاکایی , شعر عبدالجبار کاکایی , اشعار عبدالجبار کاکایی , آثار عبدالجبار کاکایی , اشعار عاشقانه عبدالجبار کاکایی

شعر حوصله نداشتن

یغما گلرویی , شعر یغما گلرویی , اشعار یغما گلرویی , آثار یغما گلرویی , اشعار عاشقانه یغما گلرویی

خبررسید ازآسمان , بهشت میشود جهان

من که دعا نمی کنم , حوصله ام ندارم

افشین یداللهی , شعر افشین یداللهی , اشعار افشین یداللهی , آثار افشین یداللهی , اشعار عاشقانه افشین یداللهی

شعر هوای حوصله ابریست

منوچهر آتشی , شعر منوچهر آتشی , اشعار منوچهر آتشی , آثار منوچهر آتشی , اشعار عاشقانه منوچهر آتشی

من حوصله ای نداشتم، عشق توام،

چندان کامد، حوصله با خویش آورد

فرخی سیستانی , شعر فرخی سیستانی , اشعار فرخی سیستانی , آثار فرخی سیستانی , اشعار عاشقانه فرخی سیستانی

شعر بی حوصله

مریم حیدرزاده , شعر مریم حیدرزاده , اشعار مریم حیدرزاده , آثار مریم حیدرزاده , اشعار عاشقانه مریم حیدرزاده

تهیدست مردان پر حوصله

بیابان نوردان بی قافله

گروس عبدالملکیان , شعر گروس عبدالملکیان , اشعار گروس عبدالملکیان , آثار گروس عبدالملکیان , اشعار عاشقانه گروس عبدالملکیان

شعر بی حوصله گی

نادر نادرپور , شعر نادر نادرپور , اشعار نادر نادرپور , آثار نادر نادرپور , اشعار عاشقانه نادر نادرپور

نقض کرم است آن که قدرش

در حوصله امید گنجد

حسین پناهی , شعر حسین پناهی , اشعار حسین پناهی , آثار حسین پناهی , اشعار عاشقانه حسین پناهی

شعر درباره حوصله

مسعود فردمنش , شعر مسعود فردمنش , اشعار مسعود فردمنش , آثار مسعود فردمنش , اشعار عاشقانه مسعود فردمنش

هر شیشه دلی حوصله شور ندارد

عریان جگر خانه زنبورندارد

شعر عمو , شعر در مورد عمو , شعر درباره عمو , شعر در وصف عمو

شعر دگر حوصله ای نیست

ناهید عباسی , شعر ناهید عباسی , اشعار ناهید عباسی , آثار ناهید عباسی , اشعار عاشقانه ناهید عباسی

حوصله وصل آن نگار ندارم

دام به اندازه شکار ندارم

عطار نیشابوری , شعر عطار نیشابوری , اشعار عطار نیشابوری , آثار عطار نیشابوری , اشعار عاشقانه عطار نیشابوری

شعر بی حوصله ام

اردلان سرفراز , شعر اردلان سرفراز , اشعار اردلان سرفراز , آثار اردلان سرفراز , اشعار عاشقانه اردلان سرفراز

درین ره هست مرغان کاسمانشان

درون حوصله یک ارزن آمد

نصرت رحمانی , شعر نصرت رحمانی , اشعار نصرت رحمانی , آثار نصرت رحمانی , اشعار عاشقانه نصرت رحمانی

شعر جماعت من دیگه حوصله ندارم

محمد علی بهمنی , شعر محمد علی بهمنی , اشعار محمد علی بهمنی , آثار محمد علی بهمنی , اشعار عاشقانه محمد علی بهمنی

در حوصله جهان نگنجد

چون گنج ز کنجها برآمد

مژگان عباسلو , شعر مژگان عباسلو , اشعار مژگان عباسلو , آثار مژگان عباسلو , اشعار عاشقانه مژگان عباسلو

شعر درباره حوصله نداشتن

شهاب مقربین , شعر شهاب مقربین , اشعار شهاب مقربین , آثار شهاب مقربین , اشعار عاشقانه شهاب مقربین

عطار چو الصلاء اسرار بگفت

گر حوصله دارید بیایید همه

ناظم حکمت , شعر ناظم حکمت , اشعار ناظم حکمت , آثار ناظم حکمت , اشعار عاشقانه ناظم حکمت

شعر درمورد حوصله نداشتن

نزار قبانی , شعر نزار قبانی , اشعار نزار قبانی , آثار نزار قبانی , اشعار عاشقانه نزار قبانی

چون نباشد عاشقی را حوصله

ذره وصلش دهد صد ولوله

فاضل نظری , شعر فاضل نظری , اشعار فاضل نظری , آثار فاضل نظری , اشعار عاشقانه فاضل نظری

شعر هوای حوصله ابریست

کیکاووس یاکیده , شعر کیکاووس یاکیده , اشعار کیکاووس یاکیده , آثار کیکاووس یاکیده , اشعار عاشقانه کیکاووس یاکیده

اینهمه خوردی دگر می بایدت

حوصله داری اگر می بایدت

لیلا کردبچه , شعر لیلا کردبچه , اشعار لیلا کردبچه , آثار لیلا کردبچه , اشعار عاشقانه لیلا کردبچه

شعر زیبا هوای حوصله ابریست

علی شریعتی , شعر علی شریعتی , اشعار علی شریعتی , آثار علی شریعتی , اشعار عاشقانه علی شریعتی

در حوصله فلک نگنجد

آن ناله چون درای عاشق

شعر خودم , شعر در مورد خودم , شعر درباره خودم , شعر در وصف خودم

شعر هوای حوصله ام ابریست

شعر حق الناس , شعر در مورد حق الناس , شعر درباره حق الناس , شعر در وصف حق الناس

از حوصله زمانه تنگ

بر فرق فلک زده شباهنگ

شعر بی خوابی , شعر در مورد بی خوابی , شعر درباره بی خوابی , شعر در وصف بی خوابی

دانلود شعر زیبا هوای حوصله ابریست

شعر کابل , شعر در مورد کابل , شعر درباره کابل , شعر در وصف کابل

آمدم سوی شهر حوصله پر

چشم روشن بدان علاقه در

شعر عدالت , شعر در مورد عدالت , شعر درباره عدالت , شعر در وصف عدالت

شعر زیبا سلام زیبا هوای حوصله ابریست

شعر ازدواج , شعر در مورد ازدواج , شعر درباره ازدواج , شعر در وصف ازدواج

هر نفسی حوصله ناز نیست

هر شکمی حامله راز نیست

شعر غیرت , شعر در مورد غیرت , شعر درباره غیرت , شعر در وصف غیرت

متن کامل شعر زیبا هوای حوصله ابریست

شعر تعصب , شعر در مورد تعصب , شعر درباره تعصب , شعر در وصف تعصب

حوصله وصل دلارام نیست

باده باندازه نه و جام نیست

شعر در مورد حوصله

طرز تهیه و عوارض و خواص قهوه سبز لاغری چیست

طرز تهیه و عوارض و خواص قهوه سبز لاغری چیست

در این مطلب از سایت جسارت به طرز تهیه و عوارض و خواص قهوه سبز لاغری چیست می پردازیم .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.قهوه سبز یکی از موادی است که امروزه در بحث لاغری توجه همگان را به خود جلب کرده است

قهوه سبز

قهوه سبز چه خواصی دارد

جالب است بدانید که چربی سوز قوی بودن، کاهش اشتهای موثر، سریع الاثر و نتیجه ثابت شده، کاهش وزن باور نکردنی، انرژی دهنده در طول روز و بدون اثرات منفی. دانه قهوه سبز تاثیرگذارتر از دیگرمحصولات است. بیشترمحصولات موجود در بازار عصاره‌شان را از مواد دیگر شیمیایی می‌گیرند. این کار را برای کم کردن هزینه‌شان انجام می‌دهند اما تاثیر گذاری‌شان را نیز کاهش خواهد داد.یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می‌شود. مهم‌تر از آن، چیزی که درباره قهوه سبز گفته می‌شود این است که قهوه به‌دلیل دارا بودن کافئین، می‌تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همین افزایش متابولیسم، چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، بنابراین واقعیت این است که قهوه سبز روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به‌طور منطقی مصرف شود. به‌علاوه این تاثیرات به شکل اعجاب‌انگیز نیست و نمی‌تواند کاهش وزن چند کیلو در ماه ایجاد کند و باید از آن انتظار معقول داشت

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

در واقع دانه قهوه سبز توسط پزشکان نیز توصیه می‌شود، به شرطی که به موارد ذیل  توجه نمایید.

1.در واقع بیشتر از 9 کیلوگرم هر ماه وزن از دست ندهید.

2.باید غذا خوردن را فراموش نکنید. حداقل روزی 3 وعده غذا میل نمایید.

3.ورزش سبک خود را ادامه دهید و آن را زیاد نکنید.

فواید قهوه سبز برای سلامت و تندرستی چیست ؟

در واقع قهوه سبز فواید بسیاری دارد. این قهوه برای کاهش وزن در روندی سالم و بدون مضرات کار خود را انجام می‌دهد.مقدار بالای کلوروژنیک اسید در این ماده به کم شدن چربی بدن توسط افزایش سوخت و ساز بدن و استفاده از چربی ذخیره شده در بدن کمک می‌کند. تحقیقات بسیار زیادی روی عصاره قهوه سبز انجام شده است که به عنوان یک رژیم های لاغری ، رژیم های چاقی – مهم برای کاهش وزن شناخته می‌ گردد و برای لاغری موثر است

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

قابل ذکر است که این تحقیقات نشان دادند که کلوروژنیک اسید موجود در این قهوه  45 درصد به کاهش جذب چربی‌ای که در غذای مصرفی وجود دارد و تحریک متابولیسم کمک می‌کند.آنتی اکسیدان اصلی در عصاره قهوه سبز یعنی اسید کلوروژنیک، در آزاد شدن آنزیم G6P به وجود می‌آید که به طور محسوسی در تعادل قند خون نقش اساسی دارد، در نتیجه برای دیابتی‌ها دریافت این مکمل می‌تواند مفید و موثراست.قابل ذکر  است بدانید که همچنین دیابتی‌ها می‌توانند از کاهش وزن‌شان که با استفاده از قهوه سبز به وجود می‌آید فواید زیادی ببرند. اسید کلوروژنیک، ترکیب اصلی قهوه سبز،یک آنتی اکسیدن طبیعی بسیار قوی است که با رادیکال‌های آزاد موجود در خون می‌جنگد. تاثیر آن روی روند پیری و بهتر شدن جریان خون و سفت شدن ماهیچه‌ها است. این تنها یکی از دلایلی می باشد که این تحقیق بسیار جالب می باشد. بر اساس تحقیقاتی که در مورد چاقی، بیماری دیابت و مشکل در سوخت و ساز بدن انجام شده است، قهوه سبز اولین ماده‌ای است برای کاهش وزن که سر قول‌های خود ایستاده است و در کاهش وزن تاثیر دارد.لازم به ذکر است که در یک تحقیق که اخیرا در روزنامه تایمز ایالات‌متحده به چاپ رسید، داوطلبانی که قهوه سبز را مصرف می‌کردند به مدت 12 هفته مورد بررسی قرار گرفتند.آنها به طور میانگین 5/8 کیلوگرم وزن کم کردند.این مقدار 16درصد از کل چربی بدن‌شان و5/10درصد از کل وزنشان بود.

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

جالب است بدانید که بخش جالب توجه جریان این بود که این داوطلبان هیچ تغییری در روند زندگی و تغذیه روزانه‌شان ندادند. تکرار می‌کنم این افراد 5/8 کیلوگرم را بدون گرفتن رژیم و ورزش اضافه بر برنامه عادی‌شان، کم کردند. تا امروز، دانه‌های قهوه سبز، تاثیرگذارترین سلاح در مبارزه با چاقی و کمک به کاهش وزن هستند. امکان ندارد بتوانید راه حل دیگر بهتری برای کاهش وزن خود پیدا کنید.

چگونه عصاره قهوه سبز بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد؟

در واقع عصاره قهوه سبز از جذب شدن قند درون نشاسته غذاها جلوگیری می‌نماید  همچنین کالری دریافتی را به ویژه بعد از خوردن غذا کاهش می‌دهد. از طریق جلوگیری از جذب گلوکز، هم BMI و هم چربی بدن کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین اسید کلوروژنیک از جذب چربی در روده جلوگیری می‌کند و متابولیسم چربی را در کبد افزایش می‌دهد.

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

دانه قهوه سبز اشتها را کم می‌ نماید، متابولیسم را افزایش می‌دهد و چربی سوزی را سریع‌تر می‌کند. با سوزاندن چربی، عضلاتتان به طور طبیعی بیشتر مشخص می‌شوند و البته قهوه سبز به دفع سموم بدن کمک می‌نماید.قهوه سبز ، دانه های قهوه قبل از برشته شدن هستند که با برشته شدن به رنگ قهوه ای روشن تا تیره تبدیل می شوند .نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز در صورتی که به انواع قهوه حساسیت نداشته باشید بسیار مفید می باشد .

خواص قهوه سبز

دانه های آن متابولیسم را از طریق عملکرد اسید کلوروژنیک تحریک می کند. این ماده همزمان با تحریک کبد برای چربی سوزی از آزاد شدن گلوکز در گردش خون نیز جلوگیری می کند.ترکیب این عملکردها سبب می شود تا افراد با مصرف آن بدون آنکه تغییر خاصی در رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود ایجاد نمایند، لاغر شوند.بنابراین با افزایش سوخت و ساز بدن به جای ذخیره چربی، بدن از چربی به عنوان سوخت استفاده می کند چرا که قند خونِ در دسترس کاهش می یابد کلوروگنیک اسید، قابلیت بدن را جهت ذخیره چربی کاهش می دهد.

دارای خاصیت های زیر می باشد :

– حفظ قند خون در شرایط سالم

فشار خون پایین تر

– بهبود عملکرد قلبی-عروقی

– خواص آنتی اکسیدانی

– حذف رادیکال های آزاد از بدن به میزان دو برابر چای سبز و انگور

طرز تهیه قهوه سبز

به ازای هر فنجان می توانید یک قاشق چای خوری سر پر ازآن را به همراه یک لیوان آب جوش در قهوه جوش ریخته و اجازه دهید که به جوش بیاید و دم بکشد .مدت زمان ۱۵ دقیقه برای تهیه قهوه سبز کافی است .بعد ازآن لازم است که از یک صافی رد کنید تا کاملا رقیق و یکدست شود .تمام اطلاعاتی که در مورد قهوه سبز و ارتباط آن با لاغری وجود دارد  به صورت نسبی می باشد و تاثیر این ماده بر کاهش وزن در بدن های مختلف متفاوت می باشد .برای رسیدن به نتیجه ی بهتر در هرروش کاهش وزن که انتخاب می کنید لازم است که ورزش را فراموش نکنید .

قهوه سبز

 

چای سبز در بارداری

خواص و عوارض مصرف چای سبز در بارداری و حاملگی

چای سبز در بارداری,چای سبز در بارداری مضر است,چای سبز در بارداری ضرر دارد,چای سبز در بارداری,مضرات چای سبز در بارداری,فواید چای سبز در بارداری,اثر چای سبز در بارداری,چای سبز برای بارداری مضر است,آیا چای سبز در دوران بارداری مضر است,خوردن چای سبز در بارداری مضر است,خوردن چای سبز در دوران بارداری مضر است,چای سبز برای زنان باردار مضر است؟,آیا مصرف چای سبز در دوران بارداری مضر است,چای سبز برای بارداری ضرر دارد,آیا چای سبز برای بارداری ضرر دارد,چای سبز در دوران بارداری ضرر دارد,خوردن چای سبز در بارداری ضرر دارد,آیا چای سبز در دوران بارداری ضرر دارد,خوردن چای سبز در دوران بارداری ضرر دارد,چای سبز برای زنان باردار ضرر دارد,ایا خوردن چای سبز در دوران بارداری ضرر دارد,تاثیر چای سبز در بارداری,خواص چای سبز در بارداری,چای سبز بارداری,تاثیر چای سبز در دوران بارداری,تاثیر چای سبز بر بارداری,تاثیر چای سبز در باردار شدن,تاثیر چای سبز در حاملگی,تاثیر بخور چای سبز در بارداری,تاثیر مصرف چای سبز در بارداری,خواص چای سبز در دوران بارداری,مضرات چای سبز در دوران بارداری,فواید چای سبز در دوران بارداری,خاصیت چای سبز در بارداری,خواص چای سبز در حاملگی,خواص چای سبز+ بارداری,عوارض چای سبز در حاملگی,عوارض چای سبز در دوران بارداری,عوارض خوردن چای سبز در بارداری,مضرات مصرف چای سبز در بارداری

چای سبز در بارداری , چای سبز در بارداری مضر است , چای سبز در بارداری ضرر دارد , چای سبز در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و عوارض مصرف چای سبز در بارداری و حاملگی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

چای باعث کاهش جذب اسید فولیک می‌شود که برای جنین بسیار حیاتی است. علاوه بر این همه انواع چای حاوی کافئین (هر چند به مقدار کم) هستند و بنابراین مصرف آن در حاملگی باید محدود شود.

چای سبز در بارداری

توصیه متخصصین برای خانم های باردار عدم مصرف چای سبز در این دوران است و به دلیل کافئین بالای آن حساسیت  بیشتری در مصرف آن ذکر شده است.  بیش از ۴ هزار سال است که  چای سبز به عنوان یک نوشیدنی مهم در آسیا استفاده میشود چون اعتقاد بر این است که این چای به هضم غذا، تنظیم قند خون و کنترل خونریزی کمک میکند.

با وجود همه این خواص چای سبز حاوی کافئین زیادی است که مصرف آن را در دوران بارداری با اما و اگرهای زیادی مواجه کرده است.  فواید چای سبز چای سبز حاوی آنتی اکسیدنهای زیادی است که برای مقابله با سرطان بسیار مفید تلقی میشود.

این چای خواص آنتی اکسیدانی قوی‌تری نسبت به چای سفید و سیاه دارد. چای سبز همچنین دارای اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C و مواد معدنی مانند روی، منگنز و کروم است.

چای سبز در بارداری , چای سبز در بارداری مضر است , چای سبز در بارداری ضرر دارد , چای سبز در بارداری

دلیل دیگر برای کمتر مصرف کردن آن این است که میزان جذب آهن را (که برای خون‌سازی در دوران بارداری بسیار مهم است) کاهش می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که در مصرف انواع چای اعتدال را رعایت کنید و به‌خصوص آن‌ را همراه با قرص اسید فولیک و آهن یا بلافاصله بعد از غذاهای سرشار از آهن استفاده نکنید.

چای سبز در بارداری مضر است

مطالعات نشان داده چای سبز میتواند به کاهش خطر ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی عروقی، پوسیدگی دندان، سنگ کلیه و سرطان کمک میکند. با وجود تمام این مزایا، مصرف چای سبز در دروان بارداری به دلیل محتوای پر کافئینی که دارد چندان توصیه نمیشود. 

مزایای چای سبز در بارداری خطر پره اکلامپسی در زنان بارداری که فشار خون بالا دارند، زیاد است. بنابراین مصرف چای سبز میتواند به تنظیم فشار خون بالا کمک کند. تحقیقات نشان داده چای سبز میتواند سیستم ایمنی بدن را هم در دوران بارداری تقویت کند.

اما همه اینها به این شرط است که در مورد مصرف آن با پزشک مشورت شود.  کافئین چای سبز مناسب نیست با وجود تمام مزایای چای سبز برخی متخصصان هشدار میدهند مادران باردار نباید زیاد از این چای استفاده کنند.

چای سبز در بارداری , چای سبز در بارداری مضر است , چای سبز در بارداری ضرر دارد , چای سبز در بارداری

مطالعات نشان می‌دهند زنانى‌که به میزان 1 تا 2 فنجان چاى سبز در روز حدود 3 ماه قبل از باردارى و طى 3 ماهه اول می‌نوشند، دو برابر بیشتر با خطر داشتن کودکى با نقایص لوله عصبى روبه‌رو هستند.

چای سبز در بارداری ضرر دارد

به طور کلی یک فنجان چای سبز ۲۰ میلی گرم کافئین دارد که البته در مقایسه با همین اندازه قهوه که ۱۲۰ میلی گرم کافئین دارد، زیاد نیست اما توصیه کلی به زنان باردار این است که مصرف کافئین را در این دوران کم کنند کافئین باعث میشود آب زیادی از بدن دفع شود و اگر به اندازه کافی آب ننوشید بدن کم آب میشود. 

کافئین همچنین از جفت عبور کرده و جریان خون جنین را کاهش میدهد. ثابت شده است سطوح بالای کافئین میتواند منجر به سقط جنین، تولد جنین مرده و نوزاد با وزن کم شود.  جذب اسید فولیک را کم میکند این نوشیدنی با متابولیزاسیون اسید فولیک تداخل ایجاد میکند.

چای سبزی ماده‌ای به نام گالات دارد که  می‌تواند سطح فولات را در بدن کاهش دهد.  اسید فولیک یا فولات یکی از مهمترین مواد مغذی در طول بارداری است. یکی از تحقیقات نشان می‌دهد خطر نقص لوله عصبی مثل اسپینا بیفیدا در نوزادانی که مادران آنها در زمان لقاح یا ابتدای بارداری از مقدار زیادی چای سبز استفاده کرده‌اند افزایش پیدا می‌کند.

چای سبز در بارداری , چای سبز در بارداری مضر است , چای سبز در بارداری ضرر دارد , چای سبز در بارداری

همانطور که می­دانید ایجاد نوسانات هورمونی در بدن زنان حامله، اغلب به افسرده شدن این مادران منجر می­شود. تیامین موجود در چای سبز، ترکیبی است که به عنوان یک ماده آرامش­بخش در بدن مادران باردار عمل کرده و به درمان افسردگی بعد از زایمان آن­ها هم کمک زیادی خواهد کرد.

خواص چای سبز در بارداری

نقص لوله عصبی مثل اسپینا بیفیدا معمولا در اثر کمبود اسید فولیک بوجود می آید.  چه مقدار چای مناسب است نوشیدن چای سبز در حد اعتدال مشکلی ایجاد نمیکند به همین منظور معمولا گفته میشود ۲ تا ۳ فنجان در سه ماهه دوم اشکالی ندارد.

از آنجا که خطر بالقوه چای سبز بر سطح فولات به اثبات رسیده است باید در سه ماهه اول از نوشیدن این چای پرهیز کنید اما مصرف آن در سه ماهه دوم و سوم با اندازه‌ای که گفته شد اشکالی ندارد. 

مصرف برگ سبز با چای سبز اگر به نوشیدن این چای علاقه دارید باید در کنار آن از مواد غذایی غنی از فولات مانند سبزیهای برگ سبز هم زیاد استفاده کنید. همه زنان باردار باید در طول روز دست کم ۴۰۰ تا ۶۰۰ میکروگرم اسید فولیک دریافت کنند. در نهایت اینکه در مورد مصرف این چای در بارداری با پزشک مشورت کنید.

چای سبز در بارداری

آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی

آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی , فواید و مضرات زالزالک در طب سنتی , زالزالک و طب سنتی ,

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زالزالک که یک گیاه ضد نارسائی قلبی و کاهش دهنده فشارخون است، دارای خاصیت ضد اضطراب نیز می باشد. در یک مطالعه دوسوکور راندم همراه با گروه کنترل و دارونما اثربخشی عصاره گیاهی زالزالک در درمان اختلالات ناشی از اضطراب برروی 264 نفر مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که این دارو در درمان اضطراب کاملاً مؤثر است

زالزالک در طب سنتی

زالزالک یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است.گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک عبارت‌اند: از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها، پروآنتوسیانیدین‌ها و … که همگی از  آنتی‌اکسیدان‌های بسیار موثر و قوی می‌باشند که حساسیت رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند آلودگی‌ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. زالزالک و یا کویج با نام علمی Crataegus aronia یکی از گیاهانی است که در ایران از جمله در بلندی‌ های بالای 2500 متر در استان کهکیلویه و بویراحمد، استان اصفهان به خصوص شهرستان نجف آباد می ‌روید. این گیاه دارای دو نوع سفید و قرمز می باشد.بهترین زالزالک برای خوزستان است و شهر درفول بهترین زالزالک را دارد

( کویج ) ؛ داراى مواد معدنى گوناگون، ویتامین ها، مقدار زیادى تانن و کلسیم ، ترشى آلى ، پکتین ، مازو ، اسید تارتریک ، اسید مالیک ، روغن چرب، قندهاى گلوکز، فروکتوز می باشد.بهتر است بدانید که بسیار قابض و در درمان اسهال خونی مؤثر می باشد. زالزالک براى تقویت قلب و معده بسیار توصیه شده است.جالب است بدانید که برای معالجه بیماران مبتلا به فعالیت نامنظم قلب کاربرد دارد.زالزالک میوه ای است که در مواقع کم خونى و سل اثر خوبی دارد.خاطر نشان می کنیم که برای روماتیسم و مبتلایان به ورم روده مفید می باشد.

زالزالک ، خواص زالزالک قرمز , زالزالک وحشی

زالزالک چیست

این میوه دارای خواص زیاد کننده اشتها می باشد. برای درمان قطره قطره آمدن ادرار توصیه شده است.اصولا شربت آن همراه با شکر سرخ ، براى رفع سردرد شدید مفید می باشد.بهتر است بدانید که گل آن ، ضد تشنج بوده و حرکات نامنظم قلب را تنظیم مى کند. داروى مفید و خاصى بر ضد تپش قلب و ضربان شدید آن می باشد.زالزالک گیاهی از خانواده رز است که سرشار از ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌باشد و یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است. گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در آن عبارت‌اند: از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها، پروآنتوسیانیدین‌ها و … که همگی از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار موثر و قوی می‌باشند که حساسیت رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند آلودگی‌ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. در نتیجه فعالیت این آنتی‌اکسیدان‌ها، گرفتگی عروق کاهش می‌یابد و غذا رسانی به سلول‌های قلبی تسهیل می‌شود، در نتیجه منجر به بهبود جریان خون قلبی و نهایتاً بهتر شدن عملکرد ماهیچه‌های قلب می‌گردد که خستگی را کاهش می‌دهد و بسیاری از دردهای آنژینی را تسکین می‌بخشد

این میوه اگر چه جثه ‌ای کوچک دارد ولی بسیار پُرفایده و مغذی است و به رنگ ‌‌های زرد و نارنجی در اکثر نواحی معتدل می‌ روید.

رسیده ی این میوه، شیرین، گوشتی و دارای هسته ‌های زرد رنگ فراوان است که اگر با احتیاط مصرف نشود هسته‌ های آن می ‌تواند قاتل دندان‌‌ های شما باشد.

زالزالک موجود در ایلام از نوع زرد بوده و تا ۸ متر ارتفاع دارد و میوه آن عموماً در ایلام زردرنگ است و چای آن آرام‌بخش است،

بنابراین افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند و یا دچار انقباضات مکرر عضلانی می‌شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند.

خواص شگفت انگیز زالزالک در طب سنتی برای قلب

زالزالک علاوه بر ویتامین‌ های A ، B، C و تانن دارای کلسیم و مختصری پکتین است که برای تقویت قلب و معده بسیار توصیه می ‌شود.

مهم‌ ترین اثر زالزالک روی قلب، تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می ‌کند.

در اغلب کشورهای اروپایی خصوصا آلمان برای درمان بی ‌نظمی ضربان قلب از گیاه زالزالک استفاده می ‌شود.

همچنین زالزالک در درمان آنژین و تصلب شرایین(سفت شدن دیواره رگ‌ ها)‌ بسیار کاربرد دارد. 

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

زالزالک در فرایند سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند و کالری اضافی تحمیل‌شده بر بدن را از بین می‌برد. در نتیجه برای اهداف کاهش وزن و لاغری مناسب می‌باشد.

خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره ی زالزالک در طب سنتی

تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که زالزالک آنتی ‌اکسیدان بسیار قوی محسوب شده و می‌ تواند به عنوان یک مکمل غذایی مقوی عمل کرده و در تنظیم وزن، گلوکز خون و التهاب نقش داشته باشد.

محققان آمریکایی طی بررسی‌ هایی که روی زالزالک انجام دادند، دریافتند این میوه به خاطر داشتن مقادیر بالایی از مواد آنتوسیانین، بسیار مفید است و

در رنگ های مختلف این میوه آنتوسیانین های زیاد و متفاوتی یافت می ‌شود که دانه‌ های زالزالک را از فشار اکسایشی نور خورشید حفظ می ‌کنند.

خوردن زالزالک بدن ما را از موقعیت ‌های زیان ‌آور مانند قرار گرفتن در معرض آلودگی و رادیکال ‌های آزاد حفظ می کند.

به عبارتی تحقیقات نشان می ‌دهد مصرف زالزالک در درمان برخی بیماری ‌ها، از سرطان گرفته تا چاقی، اثر مثبت می گذارد و

این تاثیر به دلیل خواص ضد‌ التهابی ماده ی آنتوسیانین موجود در آن است، به طوری که ثابت شده بسیاری از بیماری ‌ها به دلیل التهاب‌ های کنترل نشده ‌ای است که دامنگیر ما می ‌شود.

مواد موجود در زالزالک قند خون و عملکرد انسولین خون را بهبود می ‌بخشد.

یکی از مواد مفید موجود در زالزالک فلاونوییدهایی می ‌‌باشند که نسبت به رنگ میوه شدت اثرات آنتی ‌اکسیدانی آن ها تغییر می ‌کند.

میوه‌ های قرمزرنگ دارای اثر قوی، صورتی اثری ضعیف و زرد اثر ضعیف ‌تری دارند.

به نقل از Sience Daily، محققان در زمینه ی تاثیر زالزالک و خواص آن، تحقیقات خود را روی موش ‌هایی انجام دادند که از پیش مبتلا به دیابت بودند.

در انتها محققان به این نتیجه رسیدند موش‌ هایی که مخلوط آب و عصاره زالزالک مصرف کرده بودند، نسبت به گروه دیگر، از کاهش وزن بیشتر،

چربی کم‌ تر ، قند خون و تر ی‌گلیسیرید پلاسمای پایین ‌تر و چربی LDL کم‌ تری برخوردار بودند.

این تغییرات در انسان ‌ها باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی می شود و مشکلات التهابی را کاهش می دهد.

خواص زالزالک در طب سنتی

ولیک یا همان زالزالک وحشی د‌ر مناطق جنگلی ایران به ویژه در مازندران به وفور یافت می‌شود و

بسته به رنگ میوه ولیک سیاه و ولیک سرخ در این مناطق دیده می‌شود.

سرخ ولیک یا ولیک سرخ مزه و طعم خاصی ندارد ولی سیاه ولیک یا ولیک سیاه خوشمزه (ترش و شیرین) است.

ولیک یا زالزالک وحشی د‌ر کتاب‌های طب سنتی «خفچه» و «زعرورالاد‌ویه» و د‌ر بعضی کتاب‌ها هم «تفاح ‌بری» نامیده شد‌ه است.

ولیک د‌رختچه‌ای و از خانواد‌ه خانواده گل سرخ است.

میوه ولیک را سرشار از ویتامین C، ملین، مقوی معد‌ه و بازکننده گرفتگی‌ها و محرک می‌د‌انند‌.

زغال میوه ولیک -میوه را می‌سوزانند‌ که زغال شود- زغال گیاهی بسیار مفید‌ است و برای معالجه سوء‌هاضمه و به ویِژه برای بند‌ آورد‌ن اسهال بسیار نافع است.

حکمای طب سنتی ایران، ولیک را از نظر طبیعت سرد‌ وخشک می‌د‌انند‌ و از پوست د‌رخت به عنوان تب‌بر استفاد‌ه می‌کنند‌.

به طور کلی، د‌م کرده گل‌های ولیک و یا گرد‌ گل خشک شد‌ه آن به مقد‌ار پنج تا هشت گرم د‌ر روز برای ضعف قلب، آنژین، ورم آئورت،

اختلالات عصبی از جمله نگرانی، بی‌خوابی، سرگیجه، احساس صد‌ا د‌ر گوش و نظایر آن مفید‌ است.

میوه تازه ولیک د‌ارای سیتریک اسید‌، تارتاریک اسید‌ و کراتگوس اسید‌، پکتین، روغن چرب، قند‌های گلوکوز و فروکتوز است.

در هسته آن ماده آمیگرالین و امولین وجود دارد. ولیک حاوی اکسالیک اسید است و ساقه‌های جوان آن حاوی گلوکوید و عامل تلخ‌کننده آن کراتگین است.

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش‌های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی‌ها کمک می‌کند.

دیابت و زالزالک در طب سنتی

نتایج یک پژوهش نشان داد: مصرف خوراکی زالزالک در دیابت قندی باعث کاهش گلوکز و LDL کلسترول سرم می ‌شود.

این مطالعه با اثر مصرف خوراکی سرشاخه‌ ی زالزالک بر غلظت گلوکز و لیپید‌های سرم و تراکم سلول ‌های بتا در موش ‌های صحرایی دیابتی توسط دکتر مهرداد روغنی،

عضو گروه فیزیولوژی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد بررسی شد.

یافته‌ های این مطالعه حاکی است در گروه دیابتی درمان شده با گیاه، غلظت گلوکز سرم به طور معنی ‌دار در هفته‌ های سوم و ششم کمتر از گروه دیابتی بود.

کاهش سطح گلوکز و لیپید‌های سرم در بیماران دیابتی با استفاده از گیاهان دارویی از اهمیت زیادی برخوردار است. خلاصه ی این پژوهش در مجله ی غدد درون ریز و متابولیسم ایران انجام شد

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

زالزالک اگر به خوبی خشک شود تنها مقداری از ویتامین C ی خود را از دست می ‌‌دهد ولی دیگر ترکیبات شیمیایی خود را حفظ می ‌کند.

لذا برای نگهداری زالزالک خشک باید آن را در محلی که هوایش دائما عوض می ‌شود نگه داشت.

دیگر خواص زالزالک در طب سنتی

– این میوه به علت غنی بودن از اسید تارتاریک و اسید مالیک نیز در مواقع کم‌ خونی و سل اثر نیکویی دارد.

– زالزالک به دلیل آن که دارای مقدار زیادی تانن است بسیار قابض بوده و می ‌توان آن را جهت درمان اسهال‌ های خونی به کار برد.

-البته نوع کوهی آن قابض ‌تر از سنجد است و از خونریزی معده نیز جلوگیری می‌ کند.

-رنگ زرد و صورتی این میوه در بدن تبدیل به ویتامین A می ‌شود و اشتها را زیاد می ‌کند.

-البته این میوه را وقتی که کاملا رسیده و رنگ انداخته مصرف کنید تا دچار ناراحتی ‌های گوارشی ناشی از خام بودن میوه نشوید.


آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی

زالزالک در طب سنتی

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر ,شعر در مورد پدر سنگ قبر,شعر در مورد پدر روی سنگ قبر,شعر درباره پدر برای سنگ قبر,شعر ترکی درمورد پدر برای سنگ قبر,شعر در باره سنگ قبر پدر,شعر درباره پدر روی سنگ قبر,شعر درباره پدر سنگ قبر,شعر سنگ قبر در مورد پدر مادر,شعر درباره سنگ قبر پدر,شعر در مورد سنگ قبر پدر,شعر درباره ی سنگ قبر پدر,شعر پدر برای سنگ قبر,شعر پدر برای سنگ مزار,شعر ترکی پدر برای سنگ قبر,شعر درباره پدر برای سنگ قبر,شعر در مورد پدر برای سنگ قبر,شعر پدر روی سنگ قبر,شعر پدر روی سنگ قبر,شعر پدر بر سنگ قبر,شعر پدر جهت سنگ قبر,شعر پدر برا سنگ قبر,شعر پدر سنگ مزار,شعری برای سنگ مزار پدر,شعر ترکی برای سنگ مزار پدر,اشعار ترکی برای سنگ قبر پدر,شعر ترکی سنگ قبر پدر,شعر ترکی درمورد پدر برای سنگ قبر,شعر ترکی قشقایی برای سنگ قبر پدر,شعر درباره پدر روی سنگ قبر,شعر در مورد پدر سنگ قبر,شعر در مورد پدر روی سنگ قبر,شعر در باره سنگ قبر پدر,شعر در وصف پدر روی سنگ قبر,شعر زیبا برای پدر روی سنگ قبر,شعر روی سنگ قبر پدر و مادر,شعر روی سنگ قبر برای پدر,شعر ترکی روی سنگ قبر پدر,شعر های روی سنگ قبر پدر,اشعار پدر روی سنگ قبر,شعر پدر بر روی سنگ قبر,شعر بر روی سنگ قبر پدر,شعر پدر برای روی سنگ قبر

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد پدر برای سنگ قبر برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

چون نامه عمر ما به هم پیچیدند بردندبه میزان عمل سنجیدند

بیشاز همه کس گناه ما بود ولی مارا به ولایت علی بخشیدند

شعر نگاه , شعر در مورد نگاه , شعر درباره نگاه , شعر در وصف نگاه

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

شعر ثریا , شعر در مورد ثریا , شعر درباره ثریا , شعر در وصف ثریا

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته بجاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

شعر گذشته , شعر در مورد گذشته , شعر درباره گذشته , شعر در وصف گذشته

شعر در مورد پدر سنگ قبر

شعر گذشت , شعر در مورد گذشت , شعر درباره گذشت , شعر در وصف گذشت

سایه اش همچون پناهی بود رفت شانه هایش تکیه گاهی بود رفت

شادی ما بود دیدار رخش شادی ما یک نگاهی بود رفت

شعر قلب , شعر در مورد قلب , شعر درباره قلب , شعر در وصف قلب

شعر در مورد پدر روی سنگ قبر

شعر یاد خدا , شعر در مورد یاد خدا , شعر درباره یاد خدا , شعر در وصف یاد خدا

ز گورستان گذر کردم کم و بیش بدیدم حال دولتمند و درویش

نه درویشی به خاکی بی کفن ماند نه دولتمند برد از یک کفن بیش

شعر یار , شعر در مورد یار , شعر درباره یار , شعر در وصف یار

شعر درباره پدر برای سنگ قبر

شعر وطن , شعر در مورد وطن , شعر درباره وطن , شعر در وصف وطن

یاد ایامی که ماهم روزگاری داشتیم هم پدر بالای سر هم سایه بانی داشتیم

ای صد افسوس به اعلا رفت و ما تنها شدیم بعد مرگش العجب ماتم سرایی داشتیم

شعر باران , شعر در مورد باران , شعر درباره باران , شعر در وصف باران

شعر ترکی درمورد پدر برای سنگ قبر

شعر ورزش , شعر در مورد ورزش , شعر درباره ورزش , شعر در وصف ورزش

این که خفته است در این مرقد پاک پدر خوب و فداکار من است

طلب مغفرت از درگه حق بهر او روز و شبان کار من است

شعر بچه , شعر در مورد بچه , شعر درباره بچه , شعر در وصف بچه

شعر در باره سنگ قبر پدر

شعر ماه فروردین , شعر در مورد ماه فروردین , شعر درباره ماه فروردین , شعر در وصف ماه فروردین

افسوس که آن همدم دیرینه ما رفت آن مظهر پاکیزگی و مهرو صفا رفت

یاران تو از سوز و دل خویش بگویند ای وای فلک مونس و جان و دل ما رفت

شعر کافه , شعر در مورد کافه , شعر درباره کافه , شعر در وصف کافه

شعر درباره پدر روی سنگ قبر

شعر چپ دست ها , شعر در مورد چپ دست ها , شعر درباره چپ دست ها , شعر در وصف چپ دست ها

شانه اش مارا پناهی بود و رفت شانه مان را تکیه گاهی بود و رفت

رفت و رفت غمهای ما بیشتر شد شادی ما یک نگاهی بود و رفت

شعر حج , شعر در مورد حج , شعر درباره حج , شعر در وصف حج

شعر درباره پدر سنگ قبر

شعر چاپلوسی , شعر در مورد چاپلوسی , شعر درباره چاپلوسی , شعر در وصف چاپلوسی

ای پدر ای عارف نیکو خصال                          ای که قدرت را نداشتم هنگام وصال

خوش بخواب اینجا که این دنیای دون               چون تو گوهر کم دهد از خود برون

شعر جوانی , شعر در مورد جوانی , شعر درباره جوانی , شعر در وصف جوانی

شعر سنگ قبر در مورد پدر مادر

شعر بهشت , شعر در مورد بهشت , شعر درباره بهشت , شعر در وصف بهشت

آن گنج نهان در دل خانه پدرم بود هم تاج سرم بود همی بال و پرم بود

هرجا که ز من نام ونشانی طلبیدند آوازه نامش سند معتبرم بود

شعر چرخ گردون , شعر در مورد چرخ گردون , شعر درباره چرخ گردون , شعر در وصف چرخ گردون

شعر درباره سنگ قبر پدر

شعر جدایی , شعر در مورد جدایی , شعر درباره جدایی , شعر در وصف جدایی

از ملک جهان رفت به جنت پدر ما برداشته شد سایه لطفش ز سر ما

افسرده نمیخواست دل فرزند و همسر افسوس فلک کرد پر از غم جگر ما

شعر جاده , شعر در مورد جاده , شعر درباره جاده , شعر در وصف جاده

شعر در مورد سنگ قبر پدر

شعر چهره زیبا , شعر در مورد چهره زیبا , شعر درباره چهره زیبا , شعر در وصف چهره زیبا

ای چرخ و فلک خرابی از کینه توست بیداد گری شیوه دیرینه توست

ای خاک اگر سینه تو بشکافتند بس گوهر قیمتی که در سینه توست

شعر چای , شعر در مورد چای , شعر درباره چای , شعر در وصف چای

شعر درباره ی سنگ قبر پدر

شعر دختر , شعر در مورد دختر , شعر درباره دختر , شعر در وصف دختر

گفتم که پدر رسم بزرگی نه چنین بود گفتا چه توان کرد که تقدیر چنین بود

گفتم نه وقت سفرت بود چنین زود گفتا که مگو مصلحت حق چنین بود

شعر استاد , شعر در مورد استاد , شعر درباره استاد , شعر در وصف استاد

شعر پدر برای سنگ قبر

شعر باد , شعر در مورد باد , شعر درباره باد , شعر در وصف باد

به یاد شمع رویت همچنان پروانه میسوزم تورفتی من به جایت اندر این کاشانه می سوزم

گهی آیم کنار قبر تو دیده گریان گاهی از مهربانی های تو در خانه میسوزم

شعر یاد دوست , شعر در مورد یاد دوست , شعر درباره یاد دوست , شعر در وصف یاد دوست

شعر پدر برای سنگ مزار

شعر آرامش , شعر در مورد آرامش , شعر درباره آرامش , شعر در وصف آرامش

پدرم یاد تو هرگز نرود از دل ما

مگر آن روز که درخاک شود منزل ما

شعر آفتاب , شعر در مورد آفتاب , شعر درباره آفتاب , شعر در وصف آفتاب

شعر ترکی پدر برای سنگ قبر

شعر آینه , شعر در مورد آینه , شعر درباره آینه , شعر در وصف آینه

از خاطر دلها نرود یاد تو هرگز

ای آنکه به نیکی جا نام تو بودی

شعر دروغ , شعر در مورد دروغ , شعر درباره دروغ , شعر در وصف دروغ

شعر درباره پدر برای سنگ قبر

شعر خبر خوش , شعر در مورد خبر خوش , شعر درباره خبر خوش , شعر در وصف خبر خوش

حرمت هستی ما ای پدر از نام تو بود

تو مپندار که رفتی و فراموش شدی

شعر یتیم نوازی , شعر در مورد یتیم نوازی , شعر درباره یتیم نوازی , شعر در وصف یتیم نوازی

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

شعر حسود , شعر در مورد حسود , شعر درباره حسود , شعر در وصف حسود

بی تو هرگز زندگی شوری ندارد ، پدرم بی تو هـرگز شمع دل نوری ندارد ، پدرم

جای اشک از دیدگان خون می فشانم باز هم بی تو هرگز زندگی شوری ندارد ، پدرم

شعر حرف و عمل , شعر در مورد حرف و عمل , شعر درباره حرف و عمل , شعر در وصف حرف و عمل

شعر پدر روی سنگ قبر

شعر حماقت , شعر در مورد حماقت , شعر درباره حماقت , شعر در وصف حماقت

سالی گذشت و ما همه محزون آن شبیم

کز داغ جانگداز فراقت به سر زدیم

پدر به وسعت بیکران دریای مهر تو

در خون نشسته و در غم شناوریم

شعر خاطره , شعر در مورد خاطره , شعر درباره خاطره , شعر در وصف خاطره

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

شعر خانواده , شعر در مورد خانواده , شعر درباره خانواده , شعر در وصف خانواده

آسمان امروز ببار، اینجا گلی پژمرده گشت

از غم داغ رخش، یک محفلی افسرده گشت

آسمان امروز ببار، ما صد جگر سوزانده ایم

چون پدر از بین ما رفت، قلب ما هم مرده گشت

شعر دنیا , شعر در مورد دنیا , شعر درباره دنیا , شعر در وصف دنیا

شعر پدر بر سنگ قبر

شعر دیدار , شعر در مورد دیدار , شعر درباره دیدار , شعر در وصف دیدار

درد من، درد فراق است، خدایا کم نیست

اشکهایم بجز از فراق و غم و ماتم نیست

بر دل غم زده و بغض پر از فریادم

بجز آن لطف نگاه پدرم مرهم نیست

شعر دست , شعر در مورد دست , شعر درباره دست , شعر در وصف دست

شعر پدر جهت سنگ قبر

شعر بخت و اقبال , شعر در مورد بخت و اقبال , شعر درباره بخت و اقبال , شعر در وصف بخت و اقبال

پدرم در سوگ تو دلهای ما پیوسته می گرید

سراپا همچو شمعی بی فروغ آهسته می گرید

تویی در خاطر ناشاد ما تا آخرین لحظه

به یادت چشم، چون ساغر بشکسته می گرید

شعر دوست داشتن , شعر در مورد دوست داشتن , شعر درباره دوست داشتن , شعر در وصف دوست داشتن

شعر پدر برا سنگ قبر

شعر یزد , شعر در مورد یزد , شعر درباره یزد , شعر در وصف یزد

خواهید که مرا سوی نگارم ببرید

پیوسته به زیر این شعارم ببرید

با مهر حسین آمده ام من به جهان

با یاد حسین از این دیارم ببرید

شعر خانه , شعر در مورد خانه , شعر درباره خانه , شعر در وصف خانه

شعر پدر سنگ مزار

شعر روزگار , شعر در مورد روزگار , شعر درباره روزگار , شعر در وصف روزگار

خوشا آن کس که نیکی حاصل اوست

پیاپی عشق یزدان در دل اوست

خوشا آن کس که بعد ترک دنیا

بهشت جاودانی منزل اوست

شعر صلح و آشتی , شعر در مورد صلح و آشتی , شعر درباره صلح و آشتی , شعر در وصف صلح و آشتی

شعری برای سنگ مزار پدر

شعر حضرت ابوالفضل العباس , شعر در مورد حضرت ابوالفضل العباس , شعر درباره حضرت ابوالفضل العباس , شعر در وصف حضرت ابوالفضل العباس

اگر یار گران بودیم رفتیم اگر نامهربان بودیم رفتیم

شما با خانمان خود بمانید(بدانید) که ما تا مهربان بودیم رفتیم

شعر ثروت , شعر در مورد ثروت , شعر درباره ثروت , شعر در وصف ثروت

شعر ترکی برای سنگ مزار پدر

شعر حضرت فاطمه , شعر در مورد حضرت فاطمه , شعر درباره حضرت فاطمه , شعر در وصف حضرت فاطمه

با موهای سپیدش پاکی قدومش

در جذبه محرابی گستره وسیع جنت بود

صفای وجودش سنگینی سکوتش

نجابت و غرورش با زمزمه کلامش

و ما فقط (پدر –مادر ) می خواندیمش

شعر حضرت زینب , شعر در مورد حضرت زینب , شعر درباره حضرت زینب , شعر در وصف حضرت زینب

اشعار ترکی برای سنگ قبر پدر

شعر ماه آبان , شعر در مورد ماه آبان , شعر درباره ماه آبان , شعر در وصف ماه آبان

چه شب ها تا سپیده در کشیدی ندای یاعلی یارب کشیدی

بخاب آرام پدر جان در مزارت که پایان شد تمام درد هایت

شعر ماه آذر , شعر در مورد ماه آذر , شعر درباره ماه آذر , شعر در وصف ماه آذر

شعر ترکی سنگ قبر پدر

شعر تواضع , شعر در مورد تواضع , شعر درباره تواضع , شعر در وصف تواضع

ای سفر کرده به معراج به یادت هستیم ای پدر ما همگی چشم به راهت هستیم

تو سفر کردی و آسوده شدی از دوران لیک ما غمزده هر لحظه به یادت هستیم

شعر مو , شعر در مورد مو , شعر درباره مو , شعر در وصف مو

شعر ترکی درمورد پدر برای سنگ قبر

شعر تابستان , شعر در مورد تابستان , شعر درباره تابستان , شعر در وصف تابستان

پدر آن تیشه که بر خاک تو زد دست عجل تیشه ای بود که شد باعث ویرانی ما

آن که در خاک سیه داد سرو سامانت کاش میخورد غم بی سرو سامانی

شعر یلدا , شعر در مورد یلدا , شعر درباره یلدا , شعر در وصف یلدا

شعر ترکی قشقایی برای سنگ قبر پدر

شعر اعتماد , شعر در مورد اعتماد , شعر درباره اعتماد , شعر در وصف اعتماد

سایه اش مارا پناهی بود و رفت

شان مان را تکیه گاهی بود و رفت

رفت و رفت غم های ما بیشتر شد

شادی ما یک نگاهی بود و رفت

شعر روزه , شعر در مورد روزه , شعر درباره روزه , شعر در وصف روزه

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

شعر سفر , شعر در مورد سفر , شعر درباره سفر , شعر در وصف سفر

ای رهگذر دان گنج وفا خفته در اینجا آتشکده مهرو صفا خفته در اینجا

دریای خروشان محبت گل ایثار ای رهگذران (مادر-پدر)ماخفته در اینجا

شعر ماه شهریور , شعر در مورد ماه شهریور , شعر درباره ماه شهریور , شعر در وصف ماه شهریور

شعر در مورد پدر سنگ قبر

شعر طبیعت , شعر در مورد طبیعت , شعر درباره طبیعت , شعر در وصف طبیعت

در این دنیای بی حاصل چرا مغرور می گردی

سلیمان گر شوی آخر اسیر گور می گردی

شعر ماه تیر , شعر در مورد ماه تیر , شعر درباره ماه تیر , شعر در وصف ماه تیر

شعر در مورد پدر روی سنگ قبر

شعر امام محمد باقر , شعر در مورد امام محمد باقر , شعر درباره امام محمد باقر , شعر در وصف امام محمد باقر

از خاطر دلها نرود یاد تو هرگز

ای آنکه به نیکی جا نام تو بودی

شعر پدر و دختر, شعر در مورد پدر و دختر, شعر درباره پدر و دختر, شعر در وصف پدر و دختر

شعر در باره سنگ قبر پدر

شعر زن, شعر در مورد زن, شعر درباره زن, شعر در وصف زن

تو را من چشم در راهم شبا هنگام

گرم یاد آوری یا نه من از یادت نمی کاهم

شعر توبه , شعر در مورد توبه , شعر در وصف توبه , شعر درباره توبه

شعر در وصف پدر روی سنگ قبر

شعر زیبایی , شعر در مورد زیبایی , شعر در وصف زیبایی , شعر درباره زیبایی

باورم نیست پدر رفتی و خاموش شدی ترک ما کردی و با خاک هم آغوش شدی

خانه را نوری اگر بود زرخسار تو بود ای چراغ دل ما از چه تو خاموش شدی

شعر زلف , شعر در مورد زلف , شعر در وصف زلف , شعر درباره زلف

شعر زیبا برای پدر روی سنگ قبر

شعر نامردی , شعر در مورد نامردی , شعر در وصف نامردی , شعر درباره نامردی

روح پاکت با امیرالمومنین محشور باد خانه قبرت ز الطاف خدا پرنور باد

ای چراغ زندگانی ای پدر یادت بخیر خاطرات در باغ فردوس برین مسرور باد

شعر وفاداری , شعر در مورد وفاداری , شعر در وصف وفاداری , شعر درباره وفاداری

شعر روی سنگ قبر پدر و مادر

شعر هنر و هنرمند , شعر در مورد هنر و هنرمند , شعر در وصف هنر و هنرمند , شعر درباره هنر و هنرمند

پدر جان یاد آن شبها که مارا شمع جان بودی میان نا امیدی هاچراغ جاودان بودی

برایت زندگانی گرچه یک سر رنج و سختی بود بنازم همتت بابا تا که بودی صبور و مهربان بودی

شعر وداع , شعر در مورد وداع , شعر در وصف وداع , شعر درباره وداع

شعر روی سنگ قبر برای پدر

شعر هجرت , شعر در مورد هجرت , شعر در وصف هجرت , شعر درباره هجرت

پدرم بارش باران خدا بود

پدرم جلوه پیمان و صفا بود

شعر همدلی , شعر در مورد همدلی , شعر در وصف همدلی , شعر درباره همدلی

شعر ترکی روی سنگ قبر پدر

شعر یمن , شعر در مورد یمن , شعر در وصف یمن , شعر درباره یمن

پدرم روی ماهت روح و روان بود مرا

مهر تو قوت تن قوت جان بود مرا

شعر یادگاری , شعر در مورد یادگاری , شعر در وصف یادگاری , شعر درباره یادگاری

شعر های روی سنگ قبر پدر

شعر بهار , شعر در مورد بهار , شعر در وصف بهار , شعر درباره بهار

پدر با تو بودن همیشه پر معناست

بی تو روح گرفته تنهاست

شعر راه , شعر در مورد راه , شعر در وصف راه , شعر درباره راه

اشعار پدر روی سنگ قبر

شعر رهایی , شعر در مورد رهایی , شعر در وصف رهایی , شعر درباره رهایی

ای دریغا رادمرد لطف و رحمت در گذشت

نخبه شوق و تلاش و همت در گذشت

شعر ذلت , شعر در مورد ذلت , شعر در وصف ذلت , شعر درباره ذلت

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

شعر ساز , شعر در مورد ساز , شعر در وصف ساز , شعر درباره ساز

رو زگاریست که ما حال پریشان داریم

در غم مرگ پدر دیده گریان داریم

شعر ذکر , شعر در مورد ذکر , شعر در وصف ذکر , شعر درباره ذکر

شعر بر روی سنگ قبر پدر

شعر زمان , شعر در مورد زمان , شعر در وصف زمان , شعر درباره زمان

ای خاک تیره پدر مارا عزیز دار

این نور چشم ماست که در بر گرفته ای

شعر سکوت , شعر در مورد سکوت , شعر در وصف سکوت , شعر درباره سکوت

شعر پدر برای روی سنگ قبر

شعر نماز , شعر در مورد نماز , شعر در وصف نماز , شعر درباره نماز

حرمت هستی ما ای پدر از نام تو بود

تو مپندار که رفتی و فراموش شدی

شعر رنگین کمان , شعر در مورد رنگین کمان , شعر در وصف رنگین کمان , شعر درباره رنگین کمان

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

شعر ساحل , شعر در مورد ساحل , شعر در وصف ساحل , شعر درباره ساحل

قلبم شده غمخانه زهجران تو بابا (مادر)

فکرم شده همواره پریشان تو بابا

شعر اربعین , شعر در مورد اربعین , شعر در وصف اربعین , شعر درباره اربعین

شعر در مورد پدر سنگ قبر

شعر ضریح امام رضا , شعر در مورد ضریح امام رضا , شعر در وصف ضریح امام رضا , شعر درباره ضریح امام رضا

رفت از سر ما سر در ما تاج سر ما

زحمت کش و مظلوم خدایا پدر ما

شعر امام رضا , شعر در مورد امام رضا , شعر در وصف امام رضا , شعر درباره امام رضا

شعر در مورد پدر روی سنگ قبر

شعر تظاهر , شعر در مورد تظاهر , شعر در وصف تظاهر , شعر درباره تظاهر

مرگ توفان بلا نیست نسیمی ست وزنده از جانب بهشت

تا روح عطر آگین پدر را در امـتـداد خنکـای آرام شـب

برای ضیافت صبحی دیگر تطهیر کند

شعر صداقت , شعر در مورد صداقت , شعر در وصف صداقت , شعر درباره صداقت

شعر درباره پدر برای سنگ قبر

شعر ضعف , شعر در مورد ضعف , شعر در وصف ضعف , شعر درباره ضعف

بی تو هرگز زندگی شوری ندارد ، پدرم

بی تو هـرگز شمع دل نوری ندارد ، پدرم

شعر طلوع خورشید , شعر در مورد طلوع خورشید , شعر در وصف طلوع خورشید , شعر درباره طلوع خورشید

شعر ترکی درمورد پدر برای سنگ قبر

شعر سگ , شعر در مورد سگ , شعر در وصف سگ , شعر درباره سگ

رفتی ولی مهر و وفایت ماندنی شد

همیشه در دل ما، خاطراتت خواندنی شد

 یقین هرگز نگردد، زحمت و رنجت فراموش

ترا رحمت، که راهت، رهنمای زندگی شد

شعر سایه , شعر در مورد سایه , شعر در وصف سایه , شعر درباره سایه

شعر در باره سنگ قبر پدر

شعر شیر جنگل , شعر در مورد شیر جنگل , شعر در وصف شیر جنگل , شعر درباره شیر جنگل

گوهر یکدانه ام ، ای نازنین بابای خوب

تا ابد نامت درون سینه پنهان می کنم

شعر نادان , شعر در مورد نادان , شعر در وصف نادان , شعر درباره نادان

شعر درباره پدر روی سنگ قبر

شعر لیلا , شعر در مورد لیلا , شعر در وصف لیلا , شعر درباره لیلا

پدر جـان ترک ما کردی و رفتی

جهان را در نوا کـردی و رفتی

شعر ثمین , شعر در مورد ثمین , شعر در وصف ثمین , شعر درباره ثمین

شعر درباره پدر سنگ قبر

شعر سختی , شعر در مورد سختی , شعر در وصف سختی , شعر درباره سختی

صد بار خدا مرثیـه خوان کرد مرا

در بوتـه ی صبر امتحان کرد مرا

شعر وصال , شعر در مورد وصال , شعر در وصف وصال , شعر درباره وصال

شعر سنگ قبر در مورد پدر مادر

شعر فراموش شدن , شعر در مورد فراموش شدن , شعر در وصف فراموش شدن , شعر درباره فراموش شدن

بزرگی ، رهبـری از دست ما رفت

گلی از گلشن امید ما رفت

شعر نقاب , شعر در مورد نقاب , شعر در وصف نقاب , شعر درباره نقاب

شعر درباره سنگ قبر پدر

شعر امام موسی کاظم , شعر در مورد امام موسی کاظم , شعر در وصف امام موسی کاظم , شعر درباره امام موسی کاظم

هرگز نشکست پشتم از هیچ شکست

جز مرگ پدر که نیمه جان کرد مرا

شعر وفای به عهد , شعر در مورد وفای به عهد , شعر در وصف وفای به عهد , شعر درباره وفای به عهد

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

شعر فوت مادر , شعر در مورد فوت مادر , شعر در وصف فوت مادر , شعر درباره فوت مادر

کاروان ما عجب بی کاروان سالار شد

صبر بر مرگ پدر بر ما بسی دشوار شـد

شعر قاصدک , شعر در مورد قاصدک , شعر در وصف قاصدک , شعر درباره قاصدک

شعر درباره ی سنگ قبر پدر

شعر پرواز , شعر در مورد پرواز , شعر در وصف پرواز , شعر درباره پرواز

ای پــدر رفتی ولی حالا زمان آن نبود

گفته بودی می روم ما را همی باور نبود

شعر ترس , شعر در مورد ترس , شعر در وصف ترس , شعر درباره ترس

شعر پدر برای سنگ قبر

شعر رفتن , شعر در مورد رفتن , شعر در وصف رفتن , شعر درباره رفتن

گرچه من دیگر نمی بینم گل روی پدر

خاطراتش را در این غمخانه مهمان می کنم

شعر رقصیدن , شعر در مورد رقصیدن , شعر در وصف رقصیدن , شعر درباره رقصیدن

شعر پدر برای سنگ مزار

شعر رنگ ها , شعر در مورد رنگ ها , شعر در وصف رنگ ها , شعر درباره رنگ ها

ای پدر با تو چه گفتند که خاموش شدی

نازنینا چه خبر شد که کفن پوش شدی

شعر عید , شعر در مورد عید , شعر در وصف عید , شعر درباره عید

شعر ترکی پدر برای سنگ قبر

شعر رفیق , شعر در مورد رفیق , شعر در وصف رفیق , شعر درباره رفیق

دریــغ و آه از درد جــدایــی

صفای زندگی بابای ما رفت

شعر پل , شعر در مورد پل , شعر در وصف پل , شعر درباره پل

شعر درباره پدر برای سنگ قبر

شعر طلاق , شعر در مورد طلاق , شعر در وصف طلاق , شعر درباره طلاق

ز هجرانت پدر جان اشکباریم

زمرگت جان بابا بیقراریم

شعر ثارالله , شعر در مورد ثارالله , شعر در وصف ثارالله , شعر درباره ثارالله

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر

شعر مهاجرت , شعر در مورد مهاجرت , شعر در وصف مهاجرت , شعر درباره مهاجرت

دلا دیدی که آخر پدرم رفت

عزیز و مونس غم پرورم رفت

شعر ثنا , شعر در مورد ثنا , شعر در وصف ثنا , شعر درباره ثنا

شعر پدر روی سنگ قبر

شعر حضرت معصومه , شعر در مورد حضرت معصومه , شعر در وصف حضرت معصومه , شعر درباره حضرت معصومه

چهل روز است پدر را ندیدیم

گل لبخند از رویش نچیدیم

شعر صورت و سیرت زیبا , شعر در مورد صورت و سیرت زیبا , شعر در وصف صورت و سیرت زیبا , شعر درباره صورت و سیرت زیبا

شعر پدر روی سنگ قبر

شعر تجربه , شعر در مورد تجربه , شعر در وصف تجربه , شعر درباره تجربه

پدرم دیده به سویت نگران است هنوز

غم نادیدن تو بار گران است هنوز

شعر ثمر , شعر در مورد ثمر , شعر در وصف ثمر , شعر درباره ثمر

شعر پدر بر سنگ قبر

شعر ثواب , شعر در مورد ثواب , شعر در وصف ثواب , شعر درباره ثواب

ای چراغ زندگانی ای پدر یادت به

خاطرت در باغ فردوس برین مسرور باد

شعر ثانیه ها , شعر در مورد ثانیه ها , شعر در وصف ثانیه ها , شعر درباره ثانیه ها

شعر پدر جهت سنگ قبر

شعر ماه بهمن , شعر در مورد ماه بهمن , شعر در وصف ماه بهمن , شعر درباره ماه بهمن

چو پروانه اگر بال وپرم

ولی شمع شب تارم پدر بود

شعر ماه مرداد , شعر در مورد ماه مرداد , شعر در وصف ماه مرداد , شعر درباره ماه مرداد

شعر پدر برا سنگ قبر

شعر پیامبر و حضرت محمد , شعر در مورد پیامبر و حضرت محمد , شعر در وصف پیامبر و حضرت محمد , شعر درباره پیامبر و حضرت محمد

گشته از سیلاب غم چشمان من دریا پدر

من چه گویم بی تو از فردا وفرداها پدر

شعر ماه اسفند , شعر در مورد ماه اسفند , شعر در وصف ماه اسفند , شعر درباره ماه اسفند

شعر پدر سنگ مزار

شعر امام علی نقی و امام هادی , شعر در مورد امام علی نقی و امام هادی , شعر در وصف امام علی نقی و امام هادی , شعر درباره امام علی نقی و امام هادی

پدر ای آیت عشق

گل خوشبوی باغ اشنایی

شعر امام محمد تقی و امام جواد , شعر در مورد امام محمد تقی و امام جواد , شعر در وصف امام محمد تقی و امام جواد , شعر درباره امام محمد تقی و امام جواد

شعری برای سنگ مزار پدر

شعر پسر , شعر در مورد پسر , شعر در وصف پسر , شعر درباره پسر

پدر سنگ مزارت را به آه وناله میبوسم

به عشق وزحمت چندین وچندین ساله میبوسم

شعر ابر , شعر در مورد ابر , شعر در وصف ابر , شعر درباره ابر

شعر ترکی برای سنگ مزار پدر

شعر بی معرفتی دوستان , شعر در مورد بی معرفتی دوستان , شعر در وصف بی معرفتی دوستان , شعر درباره بی معرفتی دوستان

بهر تو همسر ندارد صبر در این انتظار

ای پدر بر سنگ نامت نقش بستن زود بود

شعر بوسه , شعر در مورد بوسه , شعر در وصف بوسه , شعر درباره بوسه

اشعار ترکی برای سنگ قبر پدر

شعر شکوفه های بهاری , شعر در مورد شکوفه های بهاری , شعر در وصف شکوفه های بهاری , شعر درباره شکوفه های بهاری

همیشه مونس ویاورم پدرم

به وقت رنج غمخوارم پدر بود

شعر در مورد پدر برای سنگ قبر